b_150_150_16777215_00_images_stories_Logo2_nfk-logo-2019_2_k.png
2022. január 2. - Közeleg a határidő a rendészeti feladatokat ellátó erdészeti szakszemélyzet szolgálati igazolványának és jelvényének cseréjére – közölte a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara és a Nemzeti Földügyi Központ Erdészeti Főosztálya

 

Az egyes rendészeti feladatokat ellátó személyek tevékenységéről szóló 2012. évi CXX. törvény (rendészeti törvény) értelmében az erdészeti szakszemélyzet részére az erdészeti hatóság által kezdeményezett eljárás során 2021. augusztus 1-ig kiadott rendészeti szolgálati igazolványok és jelvények 2022. április 1-jét követően érvényességüket vesztik. Ezt megelőzendő az erdészeti szakszemélyzet tényleges munkáltatójának kérvényeznie kell azok cseréjét a székhely szerint illetékes rendőrhatóságnál.

Rendészeti feladatokat érvényes kellékek – tehát a rendészeti igazolvány, illetve jelvény – nélkül nem lehet ellátni. A tényleges munkáltatónak (egyéni vállalkozó saját maga munkáltatója) E-ügyintézés keretében szervezeti tárhelyen vagy egyéni vállalkozóként ügyfélkapun kell benyújtania a rendőrség felé a szakszemélyzet rendészeti kellékeinek kiadására vonatkozó kérelmét (tehát nem cserét, hanem kiadást kell kezdeményezni, s a korábbiakkal ellentétben nem az erdészeti hatóságnál).

Az ügyintézés az inNOVA portálon (https://ugyintezes.police.hu/hu/home) indítható, melynek lépései az alábbiak:
Új ügy indítása
Ügyintézés típusa: Igazgatásrendészet
Eljáráscsoport: Rendészeti feladatokat ellátó személyek ügyintézése
Űrlap: RI-0700 (Engedélykérelem a rendészeti feladatokat ellátó személy szolgálati igazolvány és szolgálati jelvény kiadásához)
Majd ügyfélkapus vagy szervezeti tárhelyes belépést követően megjelenik az adatlap, melyet értelemszerűen kell kitölteni
Az adatlaphoz mellékelni kell 1 évnél nem régebbi cselekvőképesség meglétét igazoló dokumentumot. (A kérelem e dokumentum nélkül is benyújtható, de az eljárás során mindenképpen pótlandó, nélküle a kellékek nem kerülnek kiadásra. A cselekvőképesség igazolása az Országos Bírósági Hivataltól (OBH) szerezhető be.)
Az igazgatás szolgáltatási díj összege: 6100Ft
A melléklettel felszerelt adatlap elektronikus benyújtása.

Az eljárás során szükségessé válhat fénykép készítése, amelyről a rendőrhatóság értesíti a szakszemélyzetet.

A kérelem alapján az új kellékek kiadásáról és a meglévő kellékek visszavonásáról a rendőrhatóság érdemi döntés meghozatalával intézkedik, s erről 8 napon belül értesíti az illetékes erdészeti hatóságot is. Az elkészült (új) rendészeti kellékeket a rendőrhatóság a munkáltatónak adja át, s ezzel egyidejűleg a már érvénytelen kellékeket átveszi.

Azon rendészeti feladatokat ellátó erdészeti szakszemélyzet esetében, akinél a kellékek cseréje határidőre nem történik meg, a kellékek bevonására és leadására a rendőrhatóság az erdészeti hatóságot, mint azok kiadását eredetileg kérelmező „munkáltatót” fogja kötelezni.

Mindezek átfutási idejéről, tehát az eljárás időtartamáról nem rendelkezünk információval. Javasoljuk, hogy a kérelmet időben nyújtsák be, mert amennyiben a rendészeti feladatokat ellátó erdészeti szakszemélyzet munkáltatója 2022. április 1-ig nem gondoskodik a kellékek cseréjéről (pontosabban az újak kiadásáról), akkor erdészeti szakszemélyzete elveszti a rendészeti feladatokat ellátó kiemelt besorolását, amit az illetékes erdészeti hatóság hivatalból indított eljárás keretében törölni fog az erdészeti szakirányítói névjegyzékben.

Fontos tehát, hogy a kellékek cseréje időben megtörténjen, mivel a törlés hátrányosan érintheti az erdészeti szakszemélyzethez kötődő erdőgazdálkodásra jogosult erdészeti szakirányító vállalkozás(ok) működését is.