b_150_150_16777215_00_images_stories_epulet_nyme_ktkk.JPG
  2019. október 8. - A fiatalok a pénzügy területén jól informáltak, de a gyakorlati ismereteik hiányosak.

Ennek érdekében már a középiskolai oktatásban is egyre nagyobb hangsúlyt kap a pénzügyi tudatosságra nevelés. Az egyetemistáknak pedig kiemelten fontos, hogy minél több információt kapjanak a témával kapcsolatban.
Pénzügyi Tudatosság Diákfórumot tartottak a Soproni Egyetem Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar Aulájában kedden. A fórumon a közeljövő pénzügyeivel is foglalkoznak: milyen lesz a jövő bankfiókja, hogyan fizetünk majd, mi lesz a kriptodevizákkal, és mindez hogy néz ki majd a gyakorlatban.
- Az elméleti tudás a magyar lakosság, így a fiatalok körében is jó – emelte ki Gáspár András, a privátbankár.hu főszerkesztője. – Sokat tudnak arról, hogyan kell bánni a pénzzel, hogy kell megtakarításokat képezni és hogy milyen lehetőségek rejlenek a hitelekben. Ha viszont a gyakorlati kérdéseket nézzük meg, akkor érdekes módon ennek a fordítottja a helyzet, vagyis a sereghajtók vagyunk – fűzte hozzá.
A szakember szerint most fontosabb a gyakorlati tudás megszerzése, mint bármikor. Ugyanis a fiatalokat folyamatosan érik ingerek, melyek gyors, olcsó hitelekkel, részletfizetési lehetőségekkel kecsegtetik őket. Ezek megértéséhez azonban a legfontosabb a tudatosság, mely minden döntés alapja.

- A pénzügyi és gazdasági terület egyaránt fontos, hiszen a fejlődés motorját jelenti – emelte ki Tóth Éva, a Soproni Önkormányzat Gazdasági Bizottságának elnöke. – Ha tovább tekintünk, a kultúra és minden olyan emberi érték motorja is, amelyek érdekében fontos megtanítani arra a fiatalokat, hogy miképpen kell a jövőt kezelni – világított rá.
A gyakorlati ismeretek megszerzéséhez pedig egyre több lehetőség áll rendelkezésre. Ezek közt a fiatalok betekintést nyernek a családi pénzügyekbe a megtakarításokon át a biztosításokig. A pénzügyi csalások ellen való védekezéssel együtt járják körül a pénzügyek és a pénzügyi tudatosság legégetőbb kérdéseit.
- Sok új oktatási módszer van, amelyeknek a segítségével a gyakorlat felé lehet terelni a hallgatók képzését – osztotta meg velünk dr. Kovács Tamás egyetemi docens, a Soproni Egyetem Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Karának megbízott intézetigazgatója. – Például 2013-ban a Közgazdaságtudományi Kar nyitott egy projektet, amelynek keretében középiskolásoknak szóló gazdasági-pénzügyi előadásokat tartunk a középiskolákban – tudtuk meg tőle.
A szakember szerint jó látni, hogy elindult az oktatásban is egy tendencia. Ebben az látszik, hogy már nem csak a közgazdasági középiskolákban, hanem minden egyéb oktatási intézményben komolyabb hangsúlyt kap a pénzügyek megismertetése a fiatalokkal.

 

No events