b_150_150_16777215_00_images_stories_szallitas_kanadavasut_k.jpg
2022. január 31. - Amikor Omar Alghabra szövetségi közlekedési miniszter és kollégái ma a kanadai ellátási láncról szóló vitát tartanak otthon, az erdészeti termékek ágazata és dolgozói Ottawából keresnek megoldást a túl gyakran törékeny és alulteljesítő közlekedési rendszer kezelésére.

A kanadai erdőipar több mint 225 000 közvetlen munkahelyet biztosít több mint 600 közösségben – amelyek közül sok több száz kilométerre található a nagyobb városoktól és a kulcsfontosságú ügyfélpiacoktól. A rugalmas és megbízható szállítási rendszer kritikus fontosságú ahhoz, hogy a kanadai erdészet kielégítse termékeink iránti növekvő globális keresletet, meg tudja tartani az erdészeti dolgozókat, és javítani tudja a gazdasági feltételeket a vidéki és északi erdészeti közösségekben.
„Három fő kérdésben van szükségünk közös fellépésre: a jövőre kész infrastruktúra, a vasúti szolgáltatások megbízhatósága és a holnap munkaereje” – jegyezte meg Derek Nighbor, a Kanadai Forest Products Association (FPAC) elnök-vezérigazgatója. „Egyrészt a kulcsfontosságú folyosók szűk keresztmetszete ismételten lelassítja ellátási láncunkat, és rontja globális versenyképességünket. Az olyan gyakran zsúfolt helyeken, mint például a Brit Columbia Alsó anyaországa, a problémák mélyére jutás, a megbeszélés első számú prioritása kell, hogy legyen” – mondta Naghbor. Az iparág a vasúti szolgáltatások megbízhatóságának kérdését is felveti majd. A kanadai vasutaknak fontos és nehéz dolguk van. Sajnos visszatérő probléma van azzal, hogy túl sok fűrésztelep egyszerűen nem kap vasúti kocsikat, amikor szüksége van rájuk. Ez negatív hatással lehet az ügyfélkapcsolatokra és a bizalomra, különösen mivel Kanadában és szerte a világon egyre több ügyfél fordul az erdészeti termékekhez az éghajlati előnyök miatt. A munkaerő-kínálati kihívások is folyamatos aggodalomra adnak okot, különösen, ami az országszerte tapasztalható teherautó-sofőr hiányhoz kapcsolódik. „Mi egy ésszerű csoport vagyunk a kanadai erdészetben. Tisztában vagyunk vele, hogy a rendszer késésekre számíthat, ha rossz az idő, vagy amikor szállítási partnereink a COVID-19 miatt megbetegedett munkavállalókkal dolgoznak” – tette hozzá Naghbor. „De az elmúlt néhány évben túl sok a Groundhog Day pillanata. Vannak olyan rendszerszintű problémák, amelyek hosszú távon feltétlenül megoldást igényelnek, és alig várjuk, hogy a szövetségi kormánnyal, valamint szállítási és munkaügyi partnereinkkel együtt dolgozhassunk egy cselekvési terven” – zárta szavait.
Az FPAC hangot ad Kanada fa-, cellulóz-, papír- és faalapú biotermékek gyártóinak nemzeti és nemzetközi szinten a kormányzati, kereskedelmi és környezetvédelmi ügyeiben. A 75 milliárd dollárt meghaladó éves bevétellel rendelkező ágazatként a kanadai erdészeti termékek ágazata az ország egyik legnagyobb munkaadója, amely több mint 600 közösségben tevékenykedik, 225 000 közvetlen és több mint 600 000 közvetett munkahelyet biztosít az országban.