A cleantech a második legnagyobb feltörekvő iparággá válik Európában a biotechnológia után - idézi a közlemény Karvalics Attilát, a Weber Shandwick közép-európai ügyvezető igazgató-helyettesét. Mint elmondta, Európában 2008-ban mintegy 900 millió eurót fektettek be a cleantech szektorba. Karvalics Attila szerint Magyarországon intézményi szinten túl sok gazdája van a környezettudatos technológiákat kínáló szektornak, nincs közös vízió, nincsenek megfelelő tudásközpontok, nincs elegendő számú szakértő, aki fel tudná gyorsítani a technológiák elterjedését, vagy akár csak a megfelelő pályázatok megszületését és végrehajtását.
Az adatok szerint Franciaországban, Németországban, Spanyolországban és az Egyesült Királyságban megkérdezett összesen 400 beszerzési vezető közel egyharmada - 29 százaléka - egyáltalán nem kap információt cleantech vállalatoktól. További egynegyedük kap ugyan híreket, de nem elegendőt, míg 11 százalék szerint a kapott információ túl bonyolult.
A Weber Shandwick tanulmánya rámutat, hogy az európai vállalkozások 60 százaléka most is ugyanolyan fontosnak tartja a környezetbarát beszerzést, mint a gazdasági visszaesést megelőzően, sőt 25 százalék szerint a jövőben még nagyobb hangsúlyt kapnak majd a környezetbarát technológiák. Csupán a megkérdezettek 14 százaléka véli úgy, hogy ez a terület alacsonyabb prioritást élvez majd a későbbiekben.
Annak ellenére, hogy Európában tíz nagy szervezetből nyolc rendelkezik cleantech beszerzési politikával, a megkérdezett döntéshozók fele szerint a magas költségekkel kapcsolatos percepciók nagyban akadályozzák a "zöld befektetéseket". A versenyelőnyt a vállalatok azzal tudják megszerezni, ha megmutatják, miképp lehet megtakarításokra vagy egyéb előnyökre szert tenni "zöld beszerzések" révén - hangsúlyozza a tanulmány.
A gyenge kommunikáció akadályozza a zöld technológiák terjedését (MTI)
- Főszerkesztő
- Hírek
- Találatok: 608
A környezetkímélő technológiákat, szolgáltatásokat kínáló, úgynevezett "cleantech" vállalatoknak sokkal jobban kellene kommunikálniuk termékeik és szolgáltatásaik előnyeit, hogy felgyorsítsák azok piaci elfogadottságát - derül ki a Weber Shandwick tanácsadó cég legújabb kutatásából, amelynek eredményeit az MTI-nek is eljuttatta.