2022. október 4. - A jelentés szerint az erdők fenntartható fejlődési célokhoz való hozzájárulásának maximalizálása érdekében jól képzett erdészeti ágazati dolgozókra, vállalkozókra, gyakorlati szakemberekre, kutatókra, szakemberekre és politikai döntéshozókra, valamint jól informált nyilvánosságra van szükség.
Az Egyesült Nemzetek Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezete (FAO), a Nemzetközi Trópusi Fa Szervezet (ITTO) és az Erdészeti Kutatási Szervezetek Nemzetközi Szövetsége (IUFRO) 2022. október 4-én a FAO 26. ülésén bemutatta az Erdészeti Oktatás Globális Értékelését.
A kiadvány kiemeli, hogy az oktatás elengedhetetlen a természeti erőforrások, köztük az erdők jövő generációk számára történő megóvásához. A tanulmány az erdőkkel, az erdőn kívüli fákkal és más fás területeken kapcsolatos oktatással és képzéssel foglalkozik, és lefedi a formális oktatás minden szintjét: alap-, középfokú, műszaki és szakképzést, egyetemeket és főiskolákat. Azonosítja, hogy sürgősen szükség van helyileg releváns, megfelelő és inkluzív megoldásokra, amelyek figyelembe veszik a digitális szakadékot, a nyelvi akadályokat, valamint a nemi és faji/etnikai egyensúlyt az erdei oktatási programokban és a munkaerőben. Az egyik fő fejlesztési terület az, hogy a diákoknak minden szinten jobb hozzáférést biztosítsanak az erdőkhöz és a terepi gyakorlatokhoz. A jelentés a 2020-as Globális Erdészeti Oktatási Felmérés eredményein alapul, kiegészítve az erdészeti oktatásról szóló hat regionális értékelő jelentés megállapításaival, amelyeket a „Globális erdészeti oktatási platform létrehozása és közös kezdeményezés indítása” az Erdőgazdálkodási Együttműködési Partnerség" projekt keretében végeztek.
A jelentést itt találja: https://www.fao.org/documents/card/en/c/cc2196en
Olvassa el a sajtóközleményt: https://www.iufro.org/media/latest-releases/
Tekintse meg a riport bemutatójának videóját: https://youtube/HzEN8pQWyYo