Szeminárium az autópályák környezeti hatásairól

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív
 

MEGHÍVÓ

A közlekedési – infrastruktúra fejlesztések és az autópályák környezeti hatásai Magyarországon

Szervező:
Nimfea Természetvédelmi Egyesület
Cél:
Az autópályák környezeti hatásai, a közlekedési infrastruktúra pozitív és negatív jellemzői. Az autópálya alternatívái. Az autópályák környezeti-természeti hatásai és gazdasági-vidékfejlesztési mutatói. Fajra lebontott védekezési lehetőségek, valamint veszélyeztető tényezők.
Meghívottak köre:
Útfejlesztéssel kapcsolatos szakemberek, idegenforgalmi munkatársak, természetvédelemmel foglalkozó szervezetek képviselői, nemzeti parkok képviselői, polgármesterek és hivatalok idegenforgalmával foglalkozó munkatársai, érdeklődők
Lakosság

Előadók:
Útfejlesztéssel foglalkozó szakemberek (FÕMTERV, NA Rt. stb.)
Az autópályák környezetre veszélyeztető tényezőit ismerő szakemberek
Gazdasági szakemberek, polgármesterek
Moderátorok, levezetők
Résztvevők költségei:
Regisztrációs díj 1000 Ft/fő, mely tartalmazza a részvételi költséget, a szállást és az étkezést.
Helyszín, időpont
2006. január 12-13.
Helyszín: Túrkeve, a Nimfea Természetvédelmi Egyesület Fekete István Oktatóközpontja (Túrkeve, Ecsegi u. 22/a)
Szállás és étkezés:
Szállás: hálózsákos szállás, a Túrkeve, Ecsegi u. 22. alatti ifjúsági szálláson (kőházban, meleg vizes zuhanyzóval, emeletes ágyakon)
Étkezés: a helyszínen, Túrkeve, Ecsegi u. 22./a, Fekete István Oktatóközpontban.

A jelentkezési lap és a program letölthető a www.nimfea.hu honlapról, bővebb információ és jelentkezés

A SZEMINÁRIUM PROGRAMJA

Január 12, csütörtök
Felvezető, vitaindító előadás:
800 – 930: Regisztráció a Fekete István Oktatóközpontban
930 Köszöntő – Sallai R. Benedek
935 Molnár Ferenc, Európai Ügyek Minisztériuma - Miért van szükség autópályákra, autópályák közgazdaságtani vonatkozásai?
1000 Molnár László, FÖMTERV Rt - Autópálya fejlesztések jövőképe
1025  Simonyi Ágnes, NA Rt - Mit tesz az NA Rt. A természeti károk elkerülése érdekében?
1100 Kávészünet
1120 Pálfay Antal, NA Rt - Együttműködési lehetőségek
1145  Molnár Richárd, MÁV EU projectiroda - Vasútfejlesztés avagy az autópálya építés alternatívája          
 1210 Dr. Czuczi Mihály polgármester, Kunszentmárton - Mit vár Kunszentmárton lakossága az M44-es autópálya megépülésétől?
1230 Ebéd – Kevi „svédasztal”
I. Környezeti- természeti hatások

1345 Sallai R. Benedek, Iványi Anna, Nimfea Természetvédelmi Egyesület - Miért nem szeretjük az autópályákat?
1415 Varga Csaba, Magyar Madártani és Természetvédelmi Egyesület TTSz - Gyorsforgalmi utak, közutak fejlesztésének különbségei
1430 Monoki Ákos, Nimfea Természetvédelmi Egyesület - Autópályákkal kapcsolatos környezet- és természetvédelmi problémák
1450 Varga Csaba, Magyar Madártani és Természetvédelmi Egyesület TTSz - Üzemelő autópályák esetében tapasztalható problémák utólagos módosításának nehézségei
1500 Kávészünet
1520 Motkó Béla, Magyar Madártani és Természetvédelmi Egyesület - Tapasztalatok és problémák az M4-es autópálya Bihari szakaszával kapcsolatban
1545 Sípos Ferenc, Kiskunsági Nemzeti Park Igazgatóság - Javaslatok az autópályák hatásának monitorozásához
1610 Horváth Tibor, Hajdúböszörményi Ifjúsági Természetvédő Kör - Gyakorlati természetvédelmi lehetőségek autópályák mellett, a pródi madárvédelmi program bemutatása
1635Bihari Zoltán, DATE – Autópályák hatása az emlősök vonulására, nagyvadátjárók hatékonysága
1700 Gera Pál, Alapítvány a Vidrákért - A közútfejlesztések hatása a hazai vidraállományra
1730 Kovács Tibor, Magyar Madártani és Természetvédelmi Egyesület - Autópályák hatása a kétéltűek, hüllők vonulására
Kérdések
1800 Vacsora
1900 Fórumbeszélgetés
2000 Diaporáma vetítés, beszélgetés
Január 13, péntek
II. Gazdasági, vidékfejlesztési hatások
730-830 Reggeli
0830 Mészáros Péter, Levegő Munkacsoport - Gyorsforgalmi utak hatásai, társadalmi vonatkozásai
0900 Komár Judit - Tapasztalatok Solymáron
0925 László Erika, Piliscsabáért Egyesület - Tapasztalatok Piliscsabán
1000 Kávészünet
1020 Nagy Géza, DATE - Autópálya építés a vidékfejlesztés szempontjából
1040 Gellért Miklós, SZIKE - Autópályák árkon, bokron, alkotmányos emberi jogokon keresztül.


 


© 2024 Forestpress. All Rights Reserved.