A szilvásváradi állami erdei vasút fejlesztése (ForestPress)

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív
 
Image 2010. november 30. - Az Egererdő Zrt. Szilvásváradi Erdészete 2010. december 3-án, pénteken, 11 órakor tartja A szilvásváradi állami erdei vasút fejlesztése című, nyertes pályázatának nyitórendezvényét Szilvásváradon, az erdészet irodaépületében.Az ÉMOP-2.1.1/B-09-2009-0012 számú, a Szilvásváradi állami erdei vasút fejlesztése nyertes pályázatnak köszönhetően több, mint félmilliárd forintos beruházás indul el 2010 decemberében az Egererdő Zrt. területén, a Szalajka-völgyben és közvetlen környékén. A programnak köszönhetően két év múlva a Szalajka-völgy végig járható lesz kerekes székkel és babakocsival is.
A követez     két esztendőben felújítják a kisvasút indító állomásának épületét, új feladatot kap a volt erdészház – az úgynevezett Halastó-épület –, ahol a rekonstrukciót követően egy információs irodát, egy elsősegély nyújtásra alkalmas helyiséget, s akadálymentes vizesblokkot alakítanak ki.
A kisvasút végállomásánál felépítenek egy tájba illő épületet, s egy bővített, három szerelvény fogadására alkalmas vasúti peront hoznak létre a Gloriette tisztáson, a Fátyol-vízesés szomszédságában. Ugyanitt egy játszóteret, s egy olyan akadálymentes vizesblokkot is kialakítanak, amely méltó lesz a völgyben megforduló évi többszázezer látogató, köztük a mozgásukban korlátozottak kulturált kiszolgálására.
A beruházás fontos eleme az egyik kisvasúti mozdony teljes átalakítása környezetkímélő, dízelelektromos hajtásúra. Ezzel csökken a mozdony karbantartási igénye, egyúttal jelentősen megnő az élettartama. A meglévő     nosztalgia gőzmozdonyhoz – amelyet a közvélemény „Szilviként”
ismer – két szerelvény átalakításával, hozzá illő, korhű kocsikat illesztenek majd. A kisvasút fatelepi indító állomásától a Villa Negra Panzióig, valamint a Gloriette-i végállomásáig vezető erdészeti utat egy kilométert meghaladó hosszúságban új aszfaltburkolattal erősítik meg, s az egyes szakaszokon földkábeleket is lefektetnek. A vasútvonal végállomásánál a már meglévő két
kitérő    vágány mellé egy harmadikat építenek, biztosítva ezzel a szerelvények folyamatos közlekedését és igény szerinti fordulását.
A program összes költsége 513 010 934 forint.
A vissza nem térítendő    támogatás összege: 432 238 180 Ft


© 2024 Forestpress. All Rights Reserved.