2014. február 18. - Kv-4-es típusú mozdony üzemben töltött éveire fotókiállítással is emlékeztek
A kissé borongósan és fagyosan induló idő ellenére közel 150-en vettek részt a Lilla-napi vonatozáson és az ahhoz kapcsolódó programokon.
Szombaton kora délelőtt két különvonat indult az Északerdő Zrt. által üzemeltetett Lillafüredi Állami Erdei Vasút fővonalára, Lillafüreden át Garadnára.
A kiránduló- és a fotósvonat utasainak programja Diósgyőr-Majláth forgalmi telepig javarészt megegyezett. Az erdei vasút központi állomásán Korek Károly nyugalmazott vasúti szakfelügyelő tartott rövid előadást a LÁEV máig megőrzött gőzmozdonyának, a 447,401-es pályaszámú, Lilla nevű lokomotívnak a történetéről. A jármű 60 évvel ezelőtti üzembeállításának emlékére a résztvevők koszorút helyeztek el a mozdony oldalán. A hazánkban utolsóként megmaradt, Kv-4-es típusú mozdony üzemben töltött éveire szerény fotókiállítással is emlékeztek a szervezők, melynek helyszínéül a kisvasút személykocsijait választották.
A két szerelvény programja itt szétvált: a kirándulóvonat utasai Puskaporoson leszállva, elsétáltak a felsőhámori temetőn át Lillafüredre. A túra kalauza Nagy Gábor, a Herman Ottó Emlékház vezetője volt, aki érdekes ismertetőt tartott a 100 évvel ezelőtt elhunyt neves természettudósunkról. A Lillafüredre érkezés előtt sokaknak kellemes újdonság volt a gyönyörűen felújított lillafüredi függőkertek látványa. A séta után az utasok vonattal folytatták útjukat Garadna végállomásig, ahol már várta őket Tajnai Róbert, az Északerdő Zrt. Lillafüredi Erdészetének vezetője, aki a tavaly felújított Pisztráng tanösvényen kalauzolta végig az érdeklődőket. A könnyű, de tartalmas kirándulásról visszatérve a Mókus Odú büfé várta a vendégeket frissen készült disznótorossal, forralt borral és emelkedett hangulattal.
A vasútbarátok fotósvonata mindeközben a vonal legszebb pontjain meg-megállva nyújtott lehetőséget jobbnál jobb felvételek készítésére. A C-50-es mozdony által továbbított vonat Garadna és Lillafüred között völgymenetben volt a leginkább „izgalmas”, hiszen a szerelvénybe két teherkocsit is besoroztak. Ilyen összeállításban már igen régen nem közlekedett utasokat is szállító vonat a LÁEV hálózatán, ezért nem volt meglepő a vasútfanatikusok lelkesedése.
A tartalmas nap végén a résztvevők kellemesen megfáradva, de élményekkel feltöltődve térhettek vissza Miskolcra. A második, később induló különvonat legelszántabb utasai még egy esti sétát is tehettek a lillafüredi függőkertekben, ami talán így, kivilágítva a legszebb. Kép és szöveg: Jakóts Ádám