2014. február 12. - A Hegyvidéki Önkormányzat hamarosan átveheti a Normafa környéki erdőterület vagyonkezelését.
Az ebből eredő fenntartási feladatok ellátására, valamint a kerületi népszavazás eredményétől függő rehabilitáció előkészületi munkáinak támogatására önálló intézményt hozott létre a képviselő-testület.
A XII. kerületi önkormányzati képviselők februári ülésükön határoztak a Normafa Park Fenntartó és Üzemeltető Intézmény alapításáról. Erre Pokorni Zoltán polgármester indoklása szerint azért van szükség, mert április elejére a Normafa-törvény alapján lezárul az érintett terület átadási folyamata, és kell egy szervezet, amelyik felelős az önkormányzat kezelésébe kerülő mintegy 340 hektáros parkerdő fenntartásáért, az erdészeti hatóság által előírt erdőgazdálkodási terv végrehajtásáért. A későbbiekben pedig, amennyiben a helyi népszavazáson az itt élők támogatják a terület rehabilitációját, ez a szervezet készítené elő a munkálatokat, amelyek célja, hogy a „gyalogosok, kerékpárosok, futók, lovasok, kutyások és mások egymást nem zavarva látogathassák a területet oly módon, hogy használat közben a természetvédelmi értékeket ne tegyék kockára”.
A polgármester megjegyezte: a parkerdő rehabilitációját a központi költségvetés támogatja, míg az önkormányzat az április 1-jén létrejövő új intézmény működtetésével az idén 26 millió forintot biztosítana erre a feladatra. „A kis, négy fővel megalakuló intézmény nem cég, nem gazdasági társaság, hanem az önkormányzat költségvetési szerveként működik majd” – hangsúlyozta Pokorni Zoltán, aki kitért arra is, hogy pályázatot írnak ki a szervezet igazgatói posztjának betöltésére.
A testületi vitában Sipos Péter (Párbeszéd Magyarországért) elmondta: a népszavazás eredményének ismerete nélkül az intézmény megalapítása azt a rossz üzenetet közvetíti a polgárok felé, hogy az önkormányzat figyelmen kívül hagyja a véleményüket. Szerinte a fenntartással kapcsolatos szervezőmunkát és a népszavazás előkészítését a polgármesteri hivatal munkatársai is el tudják végezni.
A polgármester szerint az intézmény megalapítása éppen azért fontos, mert az önkormányzat felelősséget vállal a fenntartásába kerülő parkerdőért, az erdészeti hatóság által előírt erdőgazdálkodási terv végrehajtásáért, valamint a területen lévő és az önkormányzat vagyonkezelésébe kerülő több mint ötven ingatlanért. Emellett igyekszik a lehető legalaposabban előkészíteni a kerületi népszavazást, hogy legyen miről dönteni. Ezek a feladatok egyébként is több irodát érintenek az önkormányzatnál, ezek koordinálását, felügyeletét végzi majd az új kis intézmény.
A polgármester válaszában arra is felhívta a figyelmet, hogy ilyen nagyságrendű vagyonkezelői jogot még soha nem kapott önkormányzat. Az előkészületekkel lassan egy éve foglalkoznak a polgármesteri hivatal vagyongazdálkodási, városrendezési és főépítészi, pénzügyi, jegyzői irodáinak munkatársai, s a feladat összetettsége miatt jutottak arra az elhatározásra, hogy létre kell hozni egy koordináló szervezetet.