2014. február 6. - A Gutenberg-galaxis kora leáldozóban van.
Izgalmas idők ezek, és mint már oly sokszor, most is azok maradnak sikeresek, akik hamar alkalmazkodnak a megváltozott játékszabályokhoz. Aki sikeresen játszik az online kommunikáció kifinomult húrjain, megsokszorozhatja bevételét.
Az igazság az, hogy ennél jobb dolog nem is történhetett volna a Földdel: az online kommunikáció térnyerése nemcsak megsokszorozza a PR-szakma lehetőségeit, de végre hatékonyan véget vet az esztelen erdőirtásnak és szeméttermelésnek. Hiába próbálkoztak évtizedeken át az újrahasznosított papírral, az online kommunikáció ezerszer eredményesebb fegyvernek bizonyult a környezetszennyezés ellen. És sokkal-sokkal vonzóbb. Ráadásul az okostelefonok rohamos terjedésével szinte mindenhol elérhetjük a fogyasztót az online üzenetekkel is. Ez további hatalmas lehetőségeket rejt.
5 pofonegyszerű ok, amiért tarol az online kommunikáció
Nem zavaró. Míg az emberek többségét idegesíti a kezükbe nyomott szórólap vagy a reklámújsággal teletömött postaláda, az online reklámkampányt sokkal kevésbé érzik bántónak. Sőt, a kifinomult pozicionálásnak köszönhetően biztos lehet benne, hogy a legmegfelelőbb vevőkhöz jut el az üzenete, akik számára nem is lesz „reklámszagú”, sőt örülnek neki.
Valódi vásárlókat vonz. Mérget vehet rá, hogyha valaki ellátogat a honlapjára, abból sokkal nagyobb valószínűséggel lesz vevő, mint akinek csak átsiklik a tekintete a hirdetésén egy újságban. A kiérdemelt figyelem mérföldekkel nagyobb vásárlóerőt rejt magában.
Lekövethető. Mind a közösségi oldalak, mind a reklámszoftverek és hírlevélküldő berendezések pontos statisztikát mutatnak arról, kampánya melyik oldala népszerű – és melyik kevésbé. Így egyértelműen látja, online kommunikációja melyik elemére harapnak a vásárlók, tehát mit érdemes felturbózni, illetve mi hanyagolható.
5 idei trend, amit nem hagyhat figyelmen kívül
Néhány szakember már csak legyint a keresőoptimalizálásra (SEO) pedig az elmúlt évtized céges online csodaszere még nem múlt ki, bár tagadhatatlanul átalakult. Ami eddig megfelelt, az most már nem elég a keresők fejlődésének és a közösségi oldalak előretörésének köszönhetően.
Maradandó. A magazinokat hetente, havonta az asztal alá dobják, a reklámplakátokat áttapétázzák, a szórólapok olvasás nélkül a kukában landolnak. Az online világban azonban addig folytatja a kampányt, ameddig csak akarja és a legtöbb esetben azért fizet, ha tényleg elér valakit az üzenete! Nem kell attól félnie, hogy a drágán kifizetett reklámjára egy hét múlva már a kutya sem pillant rá.
Multimédiás. Az online kommunikáció színes-szagos, sokoldalú, testre szabható, linkekkel teletűzdelhető, megmutatja az Ön ízlését, a cége arculatát… ellenállhatatlan.
Mindezt egy szál fa kivágása, egy csepp tinta nélkül
Természetesen mindig lesznek, akik jobban szeretik egy magazin fényes hasábjain vagy egy napilap jellegzetesen zörgő oldalain olvasni az aktuális híreket. A kényelem és a józan ész azonban sokkal jobb PR-tanácsadó. Az online kommunikáció jön, lát és győz – és ez 500 éve a legjobb hír, ami a Földünket érte. Langmár Zsuzsanna