2011. 11. 10. - A heves kritikák hatására elhalasztották a bevezetését
annak a termékdíjnak, amelyet karácsonyfákra vetett volna ki az amerikai
kormány. Tizenöt centet szedtek volna minden eladott karácsonyfa után, és a pénzből egy valódi fenyők vásárlására buzdító kampányt indítottak volna. A javaslatot azután halasztották el, hogy a kritikusok karácsonyfaadót kezdtek emlegetni. Fánként 15 centes (34 forint) termékdíj kivetését fontolgatta az amerikai mezőgazdasági minisztérium a karácsonyfákra. A tervek szerint a bevételből egy 12 fős karácsonyfa-terméktanácsot állítottak volna fel, amely az igazi fenyők vásárlását népszerűsítette volna, és ebből a pénzből finanszíroztak volna egy országos kampányt is, amellyel igazi fenyőfák vásárlására buzdítanák az embereket.
Az ötletet a karácsonyfatermelők és kereskedők vetették fel. A National Christmas Tree Association (nemzeti karácsonyfa-szövetség) üdvözölte is a lépést, amelytől azt várták, hogy felélénkíti a valódi karácsonyfák iránti keresletet. Az utóbbi években ugyanis jelentősen visszaesett az igazi fák forgalma a műanyag karácsonyfákkal szemben. A Fehér Ház szerint a termékdíjból finanszírozott program ugyanolyan lenne, mint korábban a tejfogyasztást népszerűsítő kampány.
A díjat minden, évi 500 igazi fenyőnél többet forgalmazó termelőre, illetve kereskedőre kivetették volna. A karácsonyfa-szövetség szerint az adót nem érzik majd meg a vásárlók, de a döntés kritikusai szerint a kereskedők úgyis rájuk fogják terhelni a többletkiadást. Egy amerikai adóreformért küzdő aktivista a nottinghami bíróhoz és Dickens Karácsonyi énekének főszereplőjéhez, Ebenezer Scrooge-hoz hasonlította Obamát a lépés miatt.