2016. március 22. - Lelki gondozás és tanuló ügyek
A szülők háromnegyede azt mondja, hogy gyermekük jobban szereti az online sport játékokat, mint a valódiakat.
Az iskolákat arra ösztönzik, hogy biztosítsanak lehetőséget az általános iskolai tanulóknak arra, hogy játszhassanak a szabadban; a következzenek egy felmérés megdöbbentő eredményei.
Egy közvélemény-kutatás azt mutatja, hogy a hat és 11 év közöttiek háromnegyede kevesebb időt tölt a szabadban - iskolán kívüli időben - mint ahányat az ENSZ által ajánlottan naponta a fogva tartottak.
A jelentést Play in Balance megbízásából a Persil támogatta, és 12.000 szülőt kérdeztek meg világszerte. Az Egyesült Királyságban, a szülők 75 százaléka azt mondta, a gyermeke szívesebben játszik virtuális sportjátékokat a képernyő előtt, mint igazi sportot a szabadban.
A pedagógus Sir Ken Robinson mondta: „Az iskoláknak nagy szerepük van ebben, mert a gyerekek az ébren töltött idejük nagyobb részében az iskolában vannak.
„Azt hiszem, fontos, hogy újra megnézzük a játék alapú tanulás fontosságát - régóta zajló kutatások azt mutatják, hogy a játék nem időpocsékolás, nem elvesztegetett idő. Az emberek közötti játék nagyon fontos társadalmi haszonnal jár."
Hozzátette, hogy a szabadban folytatott a játéknak különösen nagy szerepe van a gyermekek érzelmi, fizikai és társas fejlődésében, és fontos, hogy ezt ösztönözzék az iskolákban, és ne pedig elriasszák, figyelmen kívül hagyják vagy eltitkolják.
A játékok egyensúlyhiánya
A közvélemény-kutatás megállapította, hogy a brit szülők 82 százaléka szerint az időjárás döntő tényező volt abban, hogy a gyerekek játszanak-e a szabadban; 31 százaléka azt mondta, hogy a gyermekek benn akartak maradni és 31 százalék mondta, hogy nem volt ideje, arra hogy a gyermekek a szabadban játszanak.
De a szülők 45 százaléka azt mondta, akarják, hogy gyermekük többet játsszék a szabadban.
Sir Ken azt mondta: „Kialakulóban van egyértelműen a játékok egyensúlyhiánya. Képernyők mind az oktatás, mind a szórakoztatás csodálatos forrásai, ám a gyerekeket ki kell kitenni a változatos ingereknek. Hagyjuk a gyermeket, hogy a szabadban szabályozatlanul játsszék, és nem pedig kütyükkel, és akkor csodálkozhatunk, hogy mit tudnak elérni.
„Meg kell adnunk a játéknak a megfelelő jelentőséget, hogy a mi drága gyermekeink felnőve sikeres, harmonikus és boldog felnőttek legyenek."
Az iskolákat pedig arra ösztönzik, hogy vegyenek részt az „üres osztályterem napja” programjain június 17-én, ami magában foglalja, hogy a gyerekek a szabadban töltsenek legalább egy tanórát. Helen Ward