Ennek ellenére a Gyöngyös-Lajosháza vonal szeptember 30-áig új végállomást kap, mert 3,5 kilométerrel - a Szalajka-ház nevű helyig - meghosszabbították a sínpárt. A bővítés oka egy 2005-ös nagy vihar, amelyben úgy megrongálódott a lajosházai vasúti pálya, hogy szóba került felszámolása is. Mivel azonban a bontás is pénzbe került volna, inkább a teljes felújítás és egy új szakasz létesítése mellett döntöttek, az akkori tulajdonos, az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő Zrt. anyagi támogatásával. A 8,5 kilométeres meglévő vonal felújítása és az új szakasz megépítése 450 millió forintba került. A kisvasutak különösen fontosak az Egererdő Zrt. számára, hiszen segítik az erdő és az erdőgazdálkodás megismertetését, a természet, a szabadidősportok iránti társadalmi igény kielégítését.
A gyöngyösi, a felsőtárkányi és a szilvásváradi kisvasút fenntartása évente 20-40 millió forint veszteséget okoz a cégnek, amit más tevékenységi köreik bevételeiből finanszíroznak. A veszteségek csökkentésére évente különböző összegű támogatást kapnak a tulajdonos Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt.-től, de 2008-ban erre a célra nem jutott pénz.
2009. szeptember 11. - .Meghosszabbította 3,5 kilométerrel a Gyöngyös-Lajosháza közötti erdei kisvasút vonalát az Egererdő Zrt., a beruházás 450 millió forintba került - írta az MTI-Eco. Az Egererdő Zrt. három erdei kisvasutat működtet, ezek közül csak a szilvásváradi forgalma éri el azt a szintet - évi 200-250 ezer utassal -, hogy fenntartása ne legyen veszteséges.