M3: csúszik-kúszik az aszfaltkígyó (szon.hu)

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív
 
2011. február 9. - Nyíregyháza, Vásárosnamény - A jelenlegi állapot szerint valószínűleg módosul az M3-as új szakaszának átadási határideje. Várólistán szerepel az M3-as autópálya bővítése. Eredetileg 2011 decemberére készült volna el a Nyíregyháza és a 49-es főút közötti új szakasza, ám a földmunkákat nehezítő időjárás és a régészeti feltárások elhúzódása miatt egy évet csúszik az aszfaltkígyó átadása. A projektismertető táblán ez áll: „M3 autópálya Nyíregyháza-Vásárosnamény közötti szakasz, I. építési szakasz (Nyíregyháza-49. számú főút között), kivitelezés ideje: 2010. 6. 29.-2011. 12. 15.”
– A 34 kilométer hosszú, közel 32 milliárd forintból épülő sztrádaszakasz előkészítésénél a földmunkákat a vízzel telített talaj, valamint a decemberben és januárban leesett nagyobb mennyiségű csapadék jelentősen hátráltatja – közölte Loppert Dániel, a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs igazgatója. – Az egyik szakaszon a régészek leleteket találtak, ezért a kutatás befejezéséig (várhatóan tavaszig) földmunka nem végezhető ezen a szakaszon. A terület nyolcvan százalékán a vállalkozók már elkezdték a felső humuszréteg leszedését, a fennmaradó részeken azonban még az előzetes régészeti munkálatokat végzik.
– Fontos tudni, hogy az eredeti időponthoz képest később vehették át a területet a régészek. Ehhez képest a feltárások a lehetőségekhez mérten ütemezetten folynak. Az átadások, a kisajátítások, az erdőirtások, a tulajdonosi hozzájárulások egyaránt tőlünk független tényezők, amik tovább bonyolíthatják a helyzetet. A fával borított területeken a favágást követően kezdik el a feltárási munkát a szakemberek – tette hozzá Pappné dr. Kurucz Katalin régész, a Magyar Nemzeti Múzeum Nemzeti Örökségvédelmi Központ kelet-magyarországi régiójának irodavezetője.
– A jelenlegi állapot szerint valószínűleg módosul az M3-as új szakaszának átadási határideje. Az új időpontot a kivitelezővel történő egyeztetések után jelöli meg a NIF Zrt. A szabolcsi megyeszékhelytől a 49-es főútig tartó kétszer két sávos autópályán három csomópont, két pihenőhely és összesen huszonhárom műtárgy épül meg. A kivitelezési munkálatokat a közbeszerzési eljáráson nyertes Colas Hungária Zrt., a Strabag Zrt., a Közgép Zrt., valamint a Keletút Kft. közös konzorciuma, a C-S-K-K 2009 Projekttársaság végzi – jegyezte meg végezetül Loppert Dániel.
Kiaknázatlan lehetőség
Az M3-as autópálya jelenlegi végpontja közelében 30 hektáron elterülő nagykállói ipari park alapkövét 2009. májusában tették le.
– Vegyes érzelmeim vannak – kezdte gondolatmenetét Juhász Zoltán polgármester. – Nagyon vártuk már, és örülünk a sztrádának. A könnyebb megközelíthetőséggel látványos fejlődésnek indulhatna a térség. Manapság viszont nehéz kiaknázni az ebben rejlő lehetőségeket. Ugyanis a tőke vándorlása nem gyorsult fel.
Kronológia
2009. június: Közmunka program kezdődött az M3-as autópálya Nyíregyháza-Vásárosnamény közötti szakaszán, ahol 106 dolgozó készíti elő a területet a régészeti feltárás megkezdéséhez.
2010. március: A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. eredményt hirdetett a kiírt tenderekben, így elkezdődhet az építés.
2010. június: A közbeszerzési eljárás harmadik eredményhirdetése után sem kötheti meg a NIF Zrt. a szerződéseket a nyertesekkel, mert a vesztesek ismét megtámadták az eredményt a Közbeszerzési Döntőbizottságnál.
2010. szeptember: A NIF Zrt. ünnepélyes keretek közt átadta az M3-as autópálya új szakaszának munkaterületét Nyíregyháza mellett.
2010. december: A kormány elfogadta a Nyíregyháza-Vásárosnamény közötti szakaszra vonatkozó előkészítést és koncepciót, a támogatási kérelmet benyújtották az Európai Bizottsághoz.


© 2025 Forestpress. All Rights Reserved.