Azért minőségi a sör, mert soproni (Kisalföld)

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív
 

2005. február 26.
Sok észrevétel a névváltoztatás miatt
Image„Az Ászok név elhagyásával azt szeretnénk tudatosítani, hogy azért minőségi a sör, mert azt Sopronban gyártják" - fogalmazott lapunknak adott exkluzív interjújában Allé Ypma, a Brau Union Hungária Sopronban járt vezérigazgatója.

A Kisalföld február 22-ei számában „A Soproni marad, de az Ászok nélkül"  címmel megjelent híradás nyomán rengeteg észrevétel  érkezett  a  Soproni Ászok márkanév megszüntetésével  kapcsolatban  a  soproni sörgyárba, illetve a budapesti kereskedelmi    központba.

ImageA márkanév megváltoztatásának hátteréről Allé Ypma, a Brau Union Hungária vezérigazgatója exkluzív interjút adott a Kisalföldnek.
— Hogyan fogadták a jelzéseket?
— Az Ászok név elhagyásáról szóló döntést fogyasztói felmérések előzték meg. Kétségtelen, hogy a soproni térségből érkezett észrevételek egy része helytelenítette a Soproni Ászok márkanév megváltoztatását. Az ország más területeiről ugyanakkor pozitív véleményeket kaptunk a „Soproni" elnevezéssel és az új csomagolással kapcsolatban is.   

Mi indokolta ezt a döntést?
- Az olcsó hazai és import dobozos sörök részesedése egy év alatt 25 százalékról 40 százalékra nőtt, s a Soproni Ászok kategóriájába tartozó jobb minőségű sörök aránya 45 százalékról, 35 százalékra csökkent. Becslésem szerint ez a söripar, eredményét mintegy 5—7 milliárd forinttal csökkentette. A fogyasztási szokások és a piac is megváltozott az utóbbi időkben, a Soproni Ászok részesedése még a soproni régióban is csökkent. Ebben a helyzetben döntöttünk a tudatos, márkaépítés lépéseiről - válaszolta kérdésünkre Allé Ypma, a Brau Union vezérigazgatója.
- Milyen üzenetet közvetít az új név?
-A Soproni Ászok Soproni néven is őrzi a tradíciókat és ugyanazt a minőséget képviseli, mint eddig. Sajnos egy márka múltbéli sikere önmagában nem garantálja a jövőbeli eredményességet. Ezért szeretnénk tudatosítani a fogyasztókban a Soproni kiváló minőségét. A névváltoztatás gyakorlatilag üzenet: azért minőségi a sör, mert azt Sopronban gyártják. A címke és a csomagolás megújulása is ezt erősíti: a név nagyobb teret kap, a Tűztorony is, ugyanakkor a betű stílusa a régi. Ez utóbbival a beltartalom változatlanságára utalunk. A hangsúlyosabban szereplő három aranymedál is a magas minőséget sugallja.
Image—A korábbi soproni sörnek országos hírű tévéreklámját szívesen fogadták az emberek. Mi várható a Sopronival kapcsolatban?
— Márciusban kezdődik a Soproni-sör országos marketing kampánya. Reméljük, az is sikeres lesz. Meg vagyok győződve arról, hogy ez az új csomagolás, az elegánsabb üveggel és címkével, azt a minőségi sört mutatja, amit a palack rejt. A Sopronit nemcsak egy vicces sörnek, hanem egy minőségi sörnek kell tekinteni.

 Gosztonyi Miklós

 


© 2024 Forestpress. All Rights Reserved.