Véderdő, szaporodóhely (Zalai Hírlap)

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív
 
2005. március 31
Nagykanizsa (v. a.) - A Vasemberházban tegnap tartották meg a
munkaterület átadását, maga az építkezés pedig hétfőn kezdődik az M7-es Becsehely-Nagykanizsa szakaszán.
 

- Bár az elhúzódó kisajátítások miatt egyelőre csak a teljes szakasz 35- 40 százalékát érintően, de tegnap megtartották a munkaterület- átadást az M7-es autópálya jövő év végéig épülő Becsehely -
Nagykanizsa etapján. A Vasemberházban előbb a tervező (Metrober
Óbuda-Újlak Konzorcium) és a kivitelező (Betonút Rt.) képviselői kaptak szót, s a beruházás részleteiről beszéltek. Elhangzott: a több, mint 17
kilométeres szakasz 36 milliárd forintból épül meg, 2006. december 31- ei határidővel és három éves garanciával. Három közlekedési
csomópont (Becsehely, Sormás, Nagykanizsa-észak) jön létre, 24
műtárgy (alul-, és felüljáró) épül, a bevágások és a töltések készítése
során 4 millió köbméter földet mozgatnak meg, de építenek vad- és
hüllőátjárókat is.
Utóbbiak kapcsán elhangzott: az országban egyedülálló módon a
hüllőknek szaporodóhelyet is létesítenek - egy 5-ször 20 méter
alapterületű, 1,5 méter mély gödröt, ahol az állatok (a sztráda által
elvágva a természetes szaporodóhelytől) a fajfenntartásról
gondoskodhatnak.
Ugyanakkor a beruházásnál természetesen elsődleges szempont az
emberi kényelem is: három zajvédő erdősávot (az egyiket 300 méter
hosszan és 30 méter szélességben Palinnál) telepítenek, Sormástól
északra pedig pihenőhely is épül - WC-vel, kézmosóval, padokkal. A Betonút Rt-t képviselő Sashalmi Ernő, a kivitelezés vezetője
megígérte: az építkezés során Nagykanizsán egyetlen városi
fenntartású utcát sem vesznek igénybe a gépek, kizárólag a 7-es és a
74-es utakon közlekednek. Elhangzott: az általuk használt utak jelen
állapotát felmérik, s az építkezés végén visszaállítják. A következő
hetekben egyeztetnek minden érintett önkormányzattal igényekről és
lehetőségekről - s a lakosságnak addig is a lehető legkevesebb
kellemetlenséget ígérik.
A kisajátításokat végző cégek arról számoltak be, hogy az eljárások
számos esetben elhúzódtak, ám legkésőbb június elejére a teljes
munkaterületet át tudják adni az építőnek. Ennek kapcsán elhangzott:
az építési engedély kiadásakor a nyomvonalat jelentősen, összesen
mintegy 25 ezer négyzetméter területtel kiszélesítették, s ez hét
régészeti lelőhelynél is további feltárásokat tesz szükségessé. A
munka - ugyancsak a kisajátítások lassúsága miatt - még nem
indulhatott meg, az építkezést azonban ez nem fogja hátráltatni - a
főpálya ugyanis régészeti szempontból szabad.
Zárszóként elhangzott: a Betonút munkatársai hétfőn megkezdik a
sztrádaépítést.

 

 


© 2024 Forestpress. All Rights Reserved.