Tovább folyik a közigazgatás megújítására vonatkozó törvénytervezetek vélhetően kormányzati oldalról jövő kiszivárogtatása. Lapunkhoz most a költségvetési szervek jogállásáról szóló jogszabály megszövegezett változata került, tegnapi számunkban pedig a kormányzati közigazgatási szervezetrendszer újragondolásának tervezetéről számoltunk be. Az anyagokból kiderül, hogy ezt a két jogszabályt ki kellene egészítse egy harmadik, amely az állami vagyonnal való gazdálkodást helyezné új keretek közé, ám információnk szerint erre még várni kell.
Ezek a dokumentumok kísértetiesen- hasonlítanak arra a lapunk által már ismertetett anyagra (VG, 2006. január 23.), amely a közigazgatási reform kidolgozásáért felelős kormánybiztos javaslatai alapján készült Értesülésünk szerint azonban a paksamétát előbb áttekintették a Pénzügyminisztériumban és csak az átdolgozás után került a Miniszterelnöki Hivatalba.
Érdekesség, hogy a jelek szerint a költségvetési szervek státusát rendező csomagot „elővették az asztalfiókból": a kézzel javított szövegből kitűnik, hogy eredetileg 2006. január l-jén lépett volna hatályba, ám a dátumot 2007-re módosították. A jogszabály elfogadásától azt várják, hogy fellépjen a közfeladatok ellátásának túlzott és deformált kiszervezése ellen: a költségvetési szférában szűnjön meg a közhasznú társaság intézménye, a közalapítvány pedig kivételes forma lehessen.
Egy másik dokumentum az új minisztériumi rendszert vázolja fel Lényege, hogy a tárcák száma az alapváltozat szerint 12-re, radikális esetben tízre mérséklődjön, a közigazgatási szervek száma is drasztikusan csökkenjen. Emellett feladatok átcsoportosítására is sor kerülne a minisztériumok között. (BR)
MINISZTÉRIUMOK
(az alapváltozat szerint)
külügyi
honvédelmi
igazságügyi és közbiztonsági
területfejlesztési, helyi közigazgatási és önkormányzati
költségvetési és kincstárügyi
gazdaságfejlesztési
gazdasági infrastrukturális
földművelési és élelmezési
környezetvédelmi és vízügyi
kulturális és oktatási
szociális és esélyegyenlőségi
egészségügyi