Táskánál már fa nő a sínek között - mondta tegnap Lombár Gábor. - Sajnos, az már biztosnak látszik, hogy a balatonfenyvesi kisvasutat megszüntetik majd mint többi szárnyvonalat. Pedig ennek fenntartása turisztikai célból is nagyon fontos lenne. A síneket még 1950-ben rakták le, hogy vasúton hordhassák a Nagyberekben működő állami gazdaság terményeit. Később tőzeget szállítottak. Először 1956-ban válthattak a szerelvényre jegyet utasok. Akkor már azok a mozdonyok húzták a kocsikat, amelyekre még néhány esztendeje is oly sokan voltak kíváncsiak. Azóta a fővárosba kerültek. A turisták az 1980-as évek elején fedezték föl, előtte a leginkább vadászni járó társaságok használták.
A síneket egykor negyvennyolc kilométer hosszan rakták le, ma már csak nyolcat használnak, Somogyszentpál irányába. A Csisztapusztához vezető szakaszon több kilométernyi sínt loptak el ismeretlen tettesek; 2002 óta, amióta megszűnt ez az utazási lehetőség, a fürdő forgalma a töredékére esett vissza.
A legjobb megoldást az jelent-hetné, ha az érdekelt helyi önkormányzatok társulásban működtet-hetnék a balatonfenyvesi kisvas-utat. Erre a jelenlegi törvények szerint nincs lehetőség. Azonban a jogi akadályok elhárulása esetén sem lenne elképzelhető a vasút üzemeltetése, az utasok újbóli megnyerése állami támogatás nélkül.
Czene Attila