A mátrai kisvasút új élete (Népszabadság)

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív
 
2007. május 5.
Kétéves kényszerszünet után ismét közlekedik a mátrai kisvasút Gyöngyös és Lajosháza között. A 2005 áprilisában a környékre lezúduló felhőszakadás következményeit felszámolták.

A vasúti pálya felújítása egy félmilliárdos turisztikai fejlesztés első lépcsője - mondta Pallagi László, az üzemeltető Egererdő Zrt. vezérigazgatója. Az első ütemben felújították a nyolc és fél kilométeres pályát, kialakították a vízelvezető rendszert, kicserélték a sínt a talpfákhoz rögzítő csavarokat. E munkálatok költsége meghaladta a 160 millió forintot.
Az egykor fa-, faszén- és kőszállításra épült kisvasút ma turisztikai célokat szolgál. Az erdei környezet 2004-ben húszezer embert csábított utazásra. A fenntartó és a tulajdonos - az ÁPV Zrt. - a vasúti pálya meghosszabbítása esetén ennél is több utasra számít. A munkához ősszel látnak hozzá. A pályatest négy kilométerrel lesz hosszabb, s elér majd egészen a gyöngyössolymosi Szalajka-házig. A harmadik ütemben itt tanösvényt, vadasparkot, erdei iskolát létesítenek. A mátrai turisztikai centrum a tervek szerint 2008-ban készül el.

 


© 2024 Forestpress. All Rights Reserved.