2004. december 20.
Miskolc (ÉM – OlKa) – Tavaly kezdődött az Erdei Iskola hosszú távú – 2008-ig tartó – program, aminek célja megteremteni annak feltételét, hogy minden általános iskolás gyermek tanulmányai során legalább egyszer eljusson erdei iskolába.
Az erdei iskolák európai története Németországban kezdődött, elsődlegesen egészségvédelmi célzattal, ám a szervezett szabadban tanítás mára a környezeti nevelés szemléletével és eszközrendszerével gazdagodott. Az erdei iskola nem tanulmányi kirándulás, nem tábor, s nem terepgyakorlat, hanem a képzőintézmény sajátos tanítási módszere. A tanulók ilyenkor az iskolájuktól, mindennapi környezetüktől eltérő helyszínen, általában a természet közelében tanulnak néhány napig, a tananyag mindaz, ami ott közvetlenül megfigyelhető, megvizsgálható – hangzott el a megyei önkormányzat tájékoztatóján, ahol pedagógusok és az erdei iskolákat üzemeltetők vettek részt. Program és támogatás Az Erdei Iskola Programra tavaly 600 millió forint állt rendelkezésre a részt vevő tárcák együttműködési megállapodása révén. Ebben 2008-ig vállalták évi legalább ekkora összeg biztosítását. Minderről Németh Imre, az Ifjúsági, Családügyi, Szociális és Esélyegyenlőségi Minisztérium Gyermek és Ifjúsági Programok Osztályának vezetője számolt be. Ezen összegből tavaly 420 közoktatási intézmény kapott támogatást, ami 1170 osztály erdei iskolába való eljutását biztosította. Kiemelte: pályázatok jövőre is lesznek, az iskolák, a szolgáltatók, az erdei iskola mozgalom szervezői számára. Hibák sora G. Kubát Magolna, az Oktatási Minisztérium Alapkezelő Igazgatóság Közoktatási és Integrációs Pályázati Osztály pályázati témafelelőse rávilágított: nagyon sok, többségében egyébként kiváló pályázatot kell visszautasítaniuk formai hiba miatt. Idén 590 pályázat érkezett, aminek csak az egyharmadát formai hiba miatt kellett elutasítani. Felhívta a figyelmet: a jövőben az iskolák nagyobb figyelmet fordítsanak az útmutató elolvasására.