2006. március 21.
Kilenc hónappal később készül el az M7-es autópálya dél-balatoni szakasza egy völgyhíd miatt. A 39 milliárd forintba kerülő viaduktot azért kell megépíteni, mert a helyi erdészeti gazdaság és a közeli települések is tiltakoztak minden más nyomvonal ellen. Az úgynevezett erdőtörvény és az ügyben érintett Balaton parti települések minden más megoldást elutasítottak, ezért viaduktot kell építeni a Somogyi-dombságban, Kőröshegynél. A módosítások miatt az autópálya-szakaszt idén november helyett jövő augusztusban adják át.
Az Állami Erdészeti Szolgálat Kaposvári Igazgatóságának igazgatója, Nádas József szerint az erdészeti hatóságnak nincs más lehetősége, minthogy az erdőtörvényre hivatkozva ellenálljon az autópálya építésnek. A cél az, hogy minél kevesebb fát vágjanak ki az erdőkből az építkezés miatt. A sztráda nyomvonalának első verzióját - amely szerint a Balaton parti településektől délre, az erdőterülettől pedig északra, néhány kilométeres sávban haladt volna - a szakember szerint már a hatvanas években kitűzték. Ám ezt a nyomvonalat később Balatonföldvár polgármestere megvétózta.
A hatvanas évek óta ugyanis Kőröshegy és Balatonföldvár összenőtt, a lakók pedig nem akarták, hogy kettévágja a települést az út. Ekkor új nyomvonalat kellett tervezni a települések elvárása szerint úgy, hogy az autópálya Kőröshegy déli faluvégénél haladjon. Dél felé haladva azonban a somogyi dombok egyre magasabbak. Zamárdinál és Szántódnál több 300 méteres domb van. Itt pedig vagy földmunkával, vagy viadukttal lehet elvezetni az utat. Az önkormányzatok ez utóbbit támogatták.
Nádas József szerint a 90-es évek végén már majdnem sikerült elfogadtatni egy olyan nyomvonalat, amely szerint - két rövidebb alagúttal - a földön lehetett volna építeni az autópályát. Akkor 17 milliárd forintra kalkulálták az érintett 14 kilométeres szakasz költségvetését. A jelenlegi változat mintegy 74 milliárdba kerül. Ebből 39 milliárd a viadukt ára.