2018. február 27. - Egyre gyakrabban hangzik el üzleti környezetben a gamification vagy a játékosítás szó, mégis viszonylag kevesen tudják, mi a különbség a játék és a játékosítás között.
A játékosítás a játékokban lévő szórakoztató és motiváló elemek alkalmazása a való világban. Vagy másképpen játékelemekkel ruházunk fel egy nem játékos közeget, szituációt. A gamification mögötti gondolatvilág erősen támaszkodik a nagy népszerűségnek örvendő flow elméletre. A játékosítás célja ugyanis sokszor a flow élmény megteremtése, annak érdekében, hogy az egyének feladat-megoldása, aktivitása egy erősen elmélyült, lebegő, módosult tudatállapotban történjen.
Az OzoneTv keddi Egyenlítő című műsorának vendége Szabó Tímea, motivációs tréner szerint a játékosítás technikái elsősorban az emberrel kapcsolatos pszichológiai ismeretek felhasználásával érik el rendkívüli sikerüket. Négy típusú játékost különítenek el, a felfedezőt, aki azért játszik, hogy feltérképezze az egész játékot. A teljesítőt, akit leginkább az motivál, hogy ő álljon a ranglisták élén, a csapatjátékost, aki a szociális interakcióért játszik és a gyilkost, akit nem érdekli semmi, csak hogy másokat legyőzzön. A játékosítás során az alapvető emberi szükségletekre és motivációkra építenek, mint a kapcsolatteremtés, a társakkal való érintkezés, a tanulás, a magas teljesítmény nyújtása, a versengés, a kimagasló eredmények elérése, a státusz elérése, az önkifejezés, és a mások segítése iránti vágyra.
A gamification, azaz a játékosítás nem egy játék, hanem például egy eszköz az üzleti célok elérésére. A játékos megoldások bevezetése vonzóbbá teheti az Y-generáció számára az adott vállalatot, de megoldást jelenthet a Z-generáció elkötelezettség- és figyelemhiányára is. A játékosítás célja az üzleti életben egy barátságosabb technológiai környezet létrehozása, de akár segíthet a motivációban, a célkitűzések felállításában, a vásárlói elkötelezettség növelésében, a teljesítmény fokozásában, a toborzásban, a vásárlói hűség fokozásában, a stressz csökkentésében, vagy akár a csapatépítésben is.
https://videa.hu/videok/ozonetv/emberek-vlogok/02.27-gamification-3NALZRxFZywbDkFx