2018. május 3. - Ha egy vállalat vezetői el tudják érni, hogy munkavállalóik játékként éljék meg a munkájukat, akár 40 százalékkal is fokozhatják dolgozóik új ismeretek és jártasságok elsajátítására irányuló képességét.
Hiszen a játékosok a tanulást nem élik meg tanulásnak és a munkavégzés során megjelenő akadályokat is másként fogják fel az átlaghoz képest, számukra a probléma nem más, mint egy kihívás.
Az OzoneTv csütörtöki Egyenlítő című műsorának vendége Gáll Tamás gamification szakértő elmondása szerint a játékosítás a vállalkozások életében először a vásárlói hűség megtartásának eszközeként jelent meg. Mára azonban az üzleti gamification a dolgozói elkötelezettség növelésének egyik legjobb eszközévé vált. A játékosítás vállalati alkalmazásának leggyakoribb területei a külső közösségek, a munkavállalói hozzájárulás és a funkcionális teljesítmény.
Ha egy cég életébe próbálják bevezetni a játékosítást, kiemelten fontos, hogy a versenyszemléletű attitűd helyett inkább az együttműködésen alapuló megközelítést alkalmazzák a vezetők. Azt is szem előtt kell tartani, hogy ezúttal a nagyobb csoportokra célszerű összpontosítani. A vállalatoknak a játékosítást tehát a csoport perspektívájából kell megközelíteniük. Ezeken kívül arra is érdemes figyelni, hogy megértsék a vállalati kultúrát a siker elérése érdekében. Így egy adott cég környezetében tevékenykedő munkavállaló produktivitásának mérése pontosan meghatározható sikerelemmé válhat.
https://videa.hu/videok/ozonetv/emberek-vlogok/05.03-jatekositas-b75sXTdTioZI2gBI