Miskolc, 2015. február 2. – Az Északerdő Zrt. két állami erdei vasútjára mintegy 255 ezren váltottak jegyet
Több mint 221 ezren utaztak az Északerdő Zrt. Lillafüredi Állami Erdei Vasútján tavaly, 25 ezerrel többen, mint 2013-ban.
- Ez egyébként az utolsó tíz esztendő legjobb eredménye. Az év egyik legnagyobb eseménye számunkra az volt, hogy októberben hatévnyi üzemszünet után különvonatokat indítottunk a mahócai szárnyvonalra. 2014-ben volt Herman Ottó halálának századik évfordulója. Ebből az alkalomból az Északerdő Zrt. egyedülálló módon egy hazánkban gyártott Mk48-as típusú mozdony tematikus felmatricázásával tisztelgett a nagyszerű tudós emléke előtt. Országunk első kisvasúti emlékmozdonyán a megjelent motívumokat egy ötletpályázaton választottuk ki. A rendezvények közül kiemelkedett a Diósgyőri Mikulásvonat, ami minden előzetes várakozásunkat felülmúlta. A háromhetes programsorozaton az utasok száma átlépte a húszezret, hasonlóra még nem volt példa a Mikulásvonat 12 éves történetében – foglalta össze az elmúlt év legfontosabb tudnivalóit Mátrai Imre, üzemigazgató.
Az Északerdő Zrt. Pálházi Állami Erdei Vasútján utazók száma megközelítette a 34 ezret tavaly, ez több mint 3500-al jobb a 2013-as eredménynél.
- Az elmúlt évben a korábban elkezdett korszerűsítési program részeként elvégeztük két C-50-es dízelmozdony karbantartását. A mozdonyoknál az eredeti állapotot szerettük volna felidézni, ezért zöld, piros, sárga és fekete színekre festettük őket. Éjszakai fotóvonatozás, country szerelvény, szarvasbőgés hallgatás, Mikulásvonat – csak néhány a rendezvények közül, amelyek mind szépszámú utast „hoztak” – mondta Buday Péter, a Hegyközi Erdészeti Igazgatóság vezetője.