2022. november 4. - A PEFC Austria a „Das g'fallt dem Wald” („Az erdőnek tetszik ez”) címmel zárta sikeres multimédiás kampányát, amellyel felhívta a figyelmet a fenntartható erdőgazdálkodás szerepére a Fenntartható Fejlődési Célok (SDG-k) elérésében, valamint az ehhez való hozzájárulásra.
Az üzenet egyértelmű volt: a PEFC címke biztosítja a fogyasztókat arról, hogy a faalapú termékek fenntarthatóan kezelt erdőkből származnak. A címkével ellátott termékek kiválasztása azt jelenti, hogy hozzájárulunk az egészséges erdőkhöz és az aktív klímavédelemhez.
A mi erdőnk és az SDG-k
A kampány egyik csúcspontja a PEFC Austria részvétele volt az „INITIATIVE2030 – live the goals” projektben. Az önkéntes, non-profit információs kezdeményezés nyilvánosságra hozza és terjeszti az ENSZ 17 Fenntartható Fejlődési Céljának alapvető tartalmát. Míg a világ erdei hozzájárulnak mind a 17 célhoz, a PEFC Austria tevékenységei a 13. SDG-re, „Klímapolitikára” összpontosítottak.
„A fenntarthatóan kezelt erdőkből származó fa nem csak a CO2-t tárolja, miközben növekszik, hanem akkor is, amikor kiváló minőségű termékekké dolgozzák fel” – magyarázta dr. Kurt Ramskogler, a PEFC Austria elnöke. „A fogyasztók könnyen felismerhetik ezt a pozitív éghajlati hatást mutató fa- és papírtermékeket a terméken lévő PEFC címkéről. Minden ökológiai termék előállításához felhasznált fával 1000 kilogramm CO2 távozik a légkörből.”
Csak együtt tudunk változást elérni
A kampány azt is bemutatta, hogy miként vehetünk részt erdeink és bolygónk védelmében. Több száz osztrák cég használja már a PEFC logót. Megtalálható fajátékokon és bútorokon, valamint papírcsomagolásokon és háztartási cikkeken, például konyharuhákon és WC-papírokon. Kevésbé nyilvánvaló, hogy a PEFC-tanúsítvánnyal rendelkező farostok még a sminktörlőben is el vannak rejtve. „Információs kampányunk második szakaszában az egyes tanúsított vállalatokra és termékeikre összpontosítottunk” – mondja Gerhard Pichler, a PEFC Austria ügyvezető igazgatója. A partnerek között megtalálhatók a fajátékok (Matador), a csomagolóanyagok és a papír (Mondi), a bútorok (Neudoerfler) és a tömörfa falak (Meissnitzer Holz) gyártói. Termékeik országszerte a reklámokon, a városi lámpákon és a digitális információs képernyőkön kerültek reflektorfénybe. A kampányt széles körű közösségi médiajelenlét kísérte, és 50 PEFC-tanúsítvánnyal rendelkező Matador játékkészletet sorsoltak ki az ország egyik legnagyobb Kronehit rádióállomásán. "Ha egy szupermarketben vagy drogériában vásárol, mindenki hazahoz legalább egy darab fát, és így egy darab erdőt. Minden fogyasztó elősegítheti a fenntartható erdőgazdálkodást, ha PEFC címkével ellátott termékeket választ" - mondja Gerhard Pichler.