Híradózott az OEE Közönségkapcsolatok szakosztály – III. (ForestPress)

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív
 
Image
Fotó: Greguss László Géza

2013. március 5. - Évnyitó alkalmat tartott az Országos Erdészeti Egyesület Közönségkapcsolatok szakosztálya 2013. február 28-án.

Image
A program következő részében szakosztály-tagtársunk, Iványi Ákos, a Kisalföldi Erdőgazdaság Zrt munkatársa számolt be a társaságnál folytatott közönségkapcsolati munkáról.
A társaságnál az utóbbi években PR-terv készül, melynek elemei többek között a média érdeklődését fölkeltő, tömeget megmozgató nagyrendezvények.  
Ilyenkor a cégnek úgymond bele kell nyúlnia a zsebébe, és különböző attrakciókat kell nyújtania. Ilyen volt például a győri Árkádban rendezett bemutató: Erdeink művész szemmel. A bevásárlóközpontban ez volt a bemutatkozó rendezvényük. Húsvétkor kihelyezett erdei iskolai foglalkozást tartottak ugyanitt, amelynek komoly sikere volt. Ez már komoly sajtómegjelenést is hozott. Ezt egy pályázat meghirdetése követte iskolai osztályoknak, amellyel az év végi nagyrendezvényüket harangozták be. Az elnyerhető díj térítésmentes erdei iskolai részvétel volt. Nagy volt az érdeklődés, 24 iskolából 120 alkotás érkezett. A kiírás tartalmazta azt az információt is, hogy a műveket az Árkádban év végén tartandó bemutatón tekinthetik meg az érdeklődők. A karácsonyi vásár idején hat héten keresztül voltak jelen a bevásárló központban. A kereskedelmi központ adatai szerint mintegy 800 ezer látogató kereste föl a centrumot. Jelentős részük – szinte mindenki – találkozott a társaság bemutatójával is, mert a keresztfolyosó legforgalmasabb pontján helyezkedtek el. A megyei lap felcímében ez volt olvasható: Erdészeti rendezvény még soha nem kapott ekkora nyilvánosságot. A kihelyezett vendégkönyvben is szinte csak dicsérő megjegyzések olvashatók. Ismét tartottak erdei iskolai bemutatót, ingyenes facsemeteosztás is volt. A nagy területű kiállítás az erdészeti munka sok érdekes oldalát vonultatta föl.

Image

Tehát sikeresen alkalmazták a hírkapcsolás módszerét, az esemény magába foglalta a következő rendezvény meghirdetését.
2012-ben a Göbösmajori Turisztikai Központjukban 24 iskolai osztályt, közel ötszáz gyereket és pedagógust láttak vendégül a Föld Napja alkalmából. Azok az osztályok vehettek részt ezen, akik neveztek a korábbi pályázaton.
A Ravazdi Erdei Iskola fejlesztésének záró rendezvénye is elérte a sajtó ingerküszöbét. Augusztus 20-án, Pannonhalmán átadták a felújított Boldog Mór kilátót, ami igazi látványos médiaesemény volt. Az év végén ismét az Árkádban tartottak bemutatót.
A kisebb költségigényű események között említette többek között az Árkádban meghirdetett csemete-szépségversenyt. Ilyen volt még a hulladékgyűjtés, a cukorbeteg gyermekek számára szervezett kirándulás.
Az események újabb csoportjába azok tartoznak, amelyek a társaság tevékenységével szorosan összefüggenek, de korábban nem fordítottak rájuk figyelmet, holott a média ezekre is fogékony lehet. Ezek közé tartozik többek között a közmunka, a trófeamustra, a fakitermelő verseny, a rendőrséggel együttes ellenőrzés. E két utóbbi várakozáson felüli médiaérdeklődést váltott ki.
A társaságot bemutató nyomtatott ismertetők terén a cég még nem áll nagyon jól, de tervezik egy színvonalas bemutató füzet összeállítását is.
Az előadó az erdei iskolai programokat is azon események közé sorolta – nagyon helyesen – amelyeknek fontos PR értékük van. A társaság honlapján is igyekeznek látványos ismeretterjesztő anyagokat elhelyezni.

Törekednek a szokatlan, váratlan megközelítésekre. Erre példa a blogoló tölgy ötlete, amely egészen eredeti kezdeményezés.
A Virtuális Falevelük egy hírlevél, amely a rendezvényeiken megfordulók által megadott e-mail címekre jut el.
A kapcsolataikat illetően Iványi Ákos elmondta, hogy a rendőrségen kívül együttműködnek többek között a Reflex környezetvédőkkel, a megyei pedagógiai intézettel, valamint előkészületben van a katasztrófavédelemmel és a természetjárókkal kötendő megállapodás.
Az előadó kifejtette, hogy míg két évvel ezelőtt sajtókapcsolataik gyakorlatilag nem léteztek, addig ma már személyes kapcsolatok is kialakultak.

Image

Két példát említett arra, hogy milyen esemény kapcsán sikerült a megyei lapban címlapra kerülniük. Az egyik az aszály bemutatása, a másik tűzifa adományozás volt. Ezeken kívül még további három címlaptörténetük volt.
A számok tükrében: 2012-ben 160 regisztrált média megjelenésük volt. A témákat illetően: a blogoló tölgyfa 13, a kilátóavatás 13, a közmunka 12, a fakitermelő-verseny 11, a KEOP záró rendezvény 10, a Föld Napja 8, a fakitermelési halálos baleset 5, cukorbeteg gyerekek 5 megjelenést ért meg.
A hírek döntő többsége pozitív volt. Országos médium megjelenésük 46 százalékot ért el.
E sorok írója, aki hosszú évek óta figyelemmel kíséri a társaság sajtómegjelenéseit, az elhangzottakhoz hozzáfűzte, hogy nem a nulláról, hanem inkább negatív oldalról indult a sajtómunka, hisz’ korábban ellenséges, negatív összefüggésben megjelent cikkek jellemezték a KAEG sajtóját.
A változás nagymértékben függ a legfelső vezető sajtóval kapcsolatos álláspontjától.

Image

Baricz Árpád, a Gemenc Zrt kommunikációs vezetője hozzátette, érdemes volna azt is mérni, hogy a megjelenések nagyjából hány embert érhettek el, valamint a publikációk kvázi hirdetési értékét forintosítani.
Az elhangzottak jól érzékeltették, hogy viszonylag rövid idő alatt is milyen eredményt lehet elérni a jól megtervezett és megszervezett rendezvényekkel és a tudatosan fölépített sajtómunkával.

Az előadás után szakosztályügyek kerültek napirendre. (z.)


© 2024 Forestpress. All Rights Reserved.