2013. szeptember 29. – Az Országos Erdészeti Egyesület Közönségkapcsolatok szakosztálya szeptember 26-án tartotta őszi alkalmát a KEFAG ZRT Nyírierdőben álló erdei iskolájában. Az összejövetel első előadását Novákné Szőke Anett, a Bakonyerdő Zrt marketingcsoportjának vezetője tartotta. A közelmúltban egy külső cég átvilágította a társaság kommunikációs tevékenységét. Ezekről a megállapításokról és javaslatokról hallhattunk.
A 62 ezer hektáron gazdálkodó társaság három megyében illetékes. A tevékenysége igen szerteágazó, a hagyományos erdőgazdálkodástól a vadgazdálkodáson át a faiparig és a számos közjóléti attrakcióig terjednek a feladatai. Vannak erdei iskolái, működtet vadasparkokat, és jelentős az ökoturizmus is.
A felvétel 2013 első felében zajlott, kérdőíves és személyes interjúk segítségével. A szóbeli kikérdezésbe a felsővezetőket, a kérdőíves felmérésbe a középvezetőket vonták be.
A társaság számos szervezeti egységénél folytattak marketing tevékenységet, ami mára áttekinthetetlenné tette a folyamatokat. Többek között ez is indokolta a szervezeti elemzést.
A kérdések egyik része a vállalati struktúrára vonatkozott, a másik része pedig marketinggel és kommunikációval volt kapcsolatos.
A kérdések egy része javaslatot is várt a megoldásra. A válaszokból kiderült, hogy gondokat jeleztek a belső kommunikációban, beleértve a vállalati újságot is, valamint javasolták a faliújságok bevezetését.
A kérdések kiterjedtek a vállalati napi, heti és havi döntési folyamatok regisztrálására is. Az egyébként jónak tartott döntési mechanizmus során a szóbeli döntések nagy súlyát kifogásolták.
Külön kérdéscsoport tudakolta a visszacsatolást, a döntések végrehajtásának ellenőrzését, a teljesítmény mérését.
A vállalat marketing és kommunikációs tevékenységére vonatkoztak a következő kérdések. Kíváncsiak voltak a belső információáramlásra, és arra a megállapításra jutottak, hogy sok kívánnivalót hagynak maguk után ezek a folyamatok. A vállalat dolgozói nem rendelkeznek elegendő információval a társaság ügyeivel, céljaival kapcsolatban.
Ami a marketingmunkát illeti, egyedül a Zalahalápi Parkettagyár rendelkezett ilyen tervvel, stratégiával. Javasolták, hogy minden részlegnél legyen ennek a témának felelős gondozója.
A kérdezettek egyöntetűen válaszolták, hogy szükség lenne marketing stratégiára. Hangsúlyozták az egységes megjelenést és a kommunikáció fontosságát. Javasolták egy marketing- és kommunikációs csoport létrehozását, és a marketing tevékenység mellé a költségek megjelölését.
A javaslatok között szerepeltek még promóciós rendezvények, sajtóreggelik, iskolai és filmbemutatók.
Novákné Szőke Anett elmondta, hogy a felmérés tapasztalatai alapján létrehoztak a társaságnál egy marketing-kommunikációs csoportot. Ennek feladata a marketing stratégia és terv elkészítése. (z)