Biatorbágy-Budapark – 2017. szeptember 13. - A Stihl integrálja a Viking márkát, 2019-től már csak narancssárga Stihl
A márkanév váltásról 2017 januárjában született döntés a cég vezérkarában.
Minden ami eddig zöld volt, „Stihl narancssárga“ lesz
Cél: az erősebb Stihl márkanévvel kihasználni a piacban rejlő lehetőségeket
Sajtóreggeli a Stihl Biatorbágy-Budapark-i támaszpontján
Amint azt Bakon Gábor, az Andreas Stihl magyarországi cégvezetője elmondta, ez a döntés régen érlelődő elhatározás volt. Az új külsővel megjelenő korábbi Viking termékek 2018 tavaszán kerülnek piacra. 2019-ben már a teljes termékkínálat Stihl márkanévvel jelenik meg.
A cég azt várja a név- és arculatváltástól, hogy ezután már egyetlen név alatt fut valamennyi termék, és a vásárlók ne bizonytalanodjanak el a két szín, két név – bár mégis egy cég – rejtélye miatt. Ugyanaz a cégcsoport, ugyanazok az elvek, ugyanaz a fejlesztés, tehát indokolatlan a megkülönböztetés. A végső lökést az akkumulátoros gépek gyártása adta meg az egységesítés irányába.
A gyakorlatban a váltás azt jelenti, hogy a szakkereskedésekben csak narancssárga színű termékekkel találkozhatnak a vásárlók. Ezzel együtt az Egyesült Államokban már régóta kínálnak narancssárga színű fűnyírókat – jegyezte meg Bakon Gábor.
Egy másik érdekes adat: a márka célcsoportja, a 35-60 éves kerttulajdonosok körében a Stihl ismertsége közel 100 százalékos.
2019-től a Stihl-csoport a kerti gépeket előállító Viking gyár teljes kínálatát Stihl márkanév alatt értékesíti. A 30 évvel ezelőtt megvásárolt osztrák cég névváltását így indokolta korábban dr. Bertram Kandziora, a Stihl Igazgató Tanácsának elnöke: „Az ismertebb nemzetközi márka, a Stihl égisze alatt jobban ki tudjuk használni a Viking számára már meglévő kereskedelmi potenciált az egész világon.”
A Stihllel ellentétben a Viking márka forgalmazása jelenleg csak Európára korlátozódik, így a márkanévváltás világméretű kereskedelmi perspektívát nyújt majd középtávon. Az átállás tehát lehetővé teszi azt is, hogy a kereskedelmi és marketing-tevékenység egyetlen márkára összpontosítson a jövőben.
A cégvezető elmondta, hogy korábban kísérleti jelleggel már árultak zöld szín helyett narancssárga Viking termékeket – elektromos sövényvágókat – Stihl márkanévvel, és jelentős forgalomnövekedést értek el. Ez a tapasztalati érv is a névváltás mellett szólt.
Várhatóan a kereskedők is megtapasztalják a változás forgalomnövelő hatását. Ez minden bizonnyal érvényesülni fog a világ összes szakkereskedőjénél.
A kereskedelmi stratégia változatlan, továbbra is csak szervízszolgáltatást nyújtó szakkereskedések árulhatják a termékeket.
A Stihl márka termékkínálata tovább bővül
Bakon Gábor elmondta, hogy nem csupán a várható forgalomnövekedés lesz kedvező, hanem a Stihl és a korábbi Viking gyár közötti – többek között fejlesztési – együttműködés is hatékonyabb lesz.
Mivel a két prémium márka egymást kiegészítő termékportfolióval rendelkezik, változatlanul megmarad majd a teljes gépkínálat, hogy aztán a jövőben a felhasználói igényeknek megfelelően fejlesszék tovább.
„– Mivel a két márka teljes termékkínálatát egy márka alá soroljuk, nagyobb átláthatóságot és tiszta tájékozódást nyújthatunk mind a szervizszolgáltatást biztosító szakkereskedéseknek, mind pedig a felhasználóknak. Ezen felül a Stihl márka felhasználási területeit is kibővítjük” - hangoztatta korábban Norbert Pick, a Stihl Igazgató Tanácsának marketingért és kereskedelemért felelős tagja. „– A Stihl tapasztalata, a fejlesztésben rejlő szakértelmünk, valamint az innovációink erősítik majd vállalatunkat, ami végső soron a vásárlók javát szolgálja új termékekkel és terméktulajdonságokkal” – tette hozzá.
A vásárlók megnyugtatására elhangzott, hogy a Viking termékek garanciális ügyintézése, az alkatrészellátás és a szervizelés változatlan marad.
A cég előtt álló márkaváltás egy stratégiai döntés hosszú távú perspektívákkal.
„– A 2019-es határidőig elegendő idő áll rendelkezésre, hogy alaposan felkészüljünk az átállásra” – jelentette ki dr. Bertram Kandziora, a Stihl Igazgató Tanácsának elnöke. A Stihl Csoport garantálja, hogy a Viking termékek garanciális ügyintézése, az alkatrészellátás és a szervizelés változatlan marad. Kandziora hangsúlyozta: „– A felhasználóink továbbra is számíthatnak szakkereskedéseink magas színvonalú szolgáltatásaira.”
Fejlesztik a Viking gyárat az ausztriai Langkampfen-ben
Az 1992 óta a Stihl Csoport részeként működő langkampfeni Viking gyár vezető előállítója a magas minőségű kerti gépeknek és eszközöknek Európában, továbbá itt készül a Stihl akkumulátoros termékeinek jelentős része is. A Viking a prémium márkák közé tartozik: fűnyírók, robotfűnyírók, fűnyírótraktorok, gyepszellőztetők, kerti aprítógépek és motoros kapák viselik a megváltozó márkanevet.
Bakon Gábor elmondta, hogy a Kufstein melletti langkampfen-i Viking gyárat dr. Nicolas Stihl – Hans Peter Stihl fia – irányította egy évtizeden át. Innen került át a közelmúltban a Stihl cégcsoport felügyelő bizottságának elnöki székébe.
A váltás lebonyolításával kapcsolatban hozzá tette, az átállás viszonylag egyszerű lesz, mondhatni egy gombnyomással, a festék cseréjével megoldható, ám az eddig elvezető döntés előkészítése és maga a döntés igényelt hosszú és alapos munkát. (Zétényi)