2017. október 22. – Ismét sajtónapot szervezett a Ford magyarországi képviselete.
Október 18-án a közeli Sóskút homokbányáit túrtuk föl 15 Ford Rangerrel. Az erdész szaksajtót Nagy László (ErFa Híradó) és e sorok írója (ForestPress) képviselte.
Indulás előtt a Budaőrsi úti Ford támaszponton alapos tájékoztatást kaptunk a legújabb eladási adatokról és az új Rangers műszaki paramétereiről.
Az előbbiről Bagyó Dávid, Haszongépjármű igazgató számolt be.
A 2017. évi eladási adatokat tekintve az európai piacon 25,3, hazánkban pedig 41,5 százalékos a részesedése.
A pickup típusú gépkocsik márkák szerinti eladása pedig így alakult 2014-2017 között:
VW Amarok 563 db
Nissan Navara 1488 db
Isuzu D-Max 1639 db
Toyota Hilux 3422 db
Ford Ranger 5058 db
Látható, hogy a VW Amarok és a Ford Ranger között tízszeres a különbség.
Györke Orsolya PR-vezető hozzátette, hogy a Ford Rangers legfontosabb jellemzői az erőteljes, keménységet sugárzó külső, ugyanakkor a stílusos, „személyautós” belső, a fejlett meghajtás és a vezetés-segítő rendszerek, a továbbfejlesztett hatékony és erőteljes motorok, valamint a kitűnő felfüggesztés, amely segíti a vezetés dinamizmusát.
Kiemelte, hogy a Ranger külseje tekintélyt parancsoló, a dizájn hangsúlyozza a Ranger kemény „teherautós” természetét, de megtartva kiemelkedő aerodinamikai tulajdonságát.
Ez a kemény külső ugyanakkor minden kényelemmel felszerelt személyautós belső teret takar. A kormány mögött ülve egy huszonegyedik századi személyautó minden kényelmét és vezetés segítő rendszerét biztosítja.
A vezetést segítő szolgáltatások között kiemelendő a sávtartás biztosító automatika, az ütközésre figyelmeztető rendszer, a parkolást elől és hátul segítő rendszer, amelynek szenzorai figyelmeztetnek a közeledő tárgyakra például tolatáskor. A hátsó kamera pedig nagy segítség az utánfutó csatlakoztatásához.
A Ranger a hosszabb úton nagy segítséget jelentő adaptív tempomattal is rendelkezik. Ilyenkor egy vezető figyelő rendszer érzékeli a vezető éberségének alakulását, és jelzi a figyelem lankadását.
A keréknyomás monitor tájékoztat a kerekek állapotáról.
A vezetőt hatékony táblafelismerő rendszer is segíti.
Ágó Béla a Ranger terepjáró képességeit mutatta be. A gép belépő szöge: 28 fok, a kilépő szög: 25 fok. A has magasság: 230 mm, a gázló mélység pedig 800 mm.
Menet közbeni váltásra is lehetőség van, a 4x4 és 4x2 fokozat között. Az „offroad pack” pedig a választható elektromos működtetésű mechanikus hátsó differenciálzárat teszi lehetővé.
Az elektronikus utánfutó stabilitás kontroll pedig megfelelő borulásvédelmet biztosít. A vontathatóság 3500 kg max. terhet enged meg.
A gépkocsi hegymeneti indulás segítő berendezéssel van ellátva. Ugyanez vonatkozik a lejtmenetre is: biztonsággal ellenőrzi a lejtmenetet, még meredek lejtőn is, a fékezési feladat átvételével segít a vezetőt a kormányzásra összpontosítani, és az ereszkedés sebessége manuálisan állítható.
Ami a motorokat illeti, a fogyasztás 17 százalékkal kedvezőbb, 2.2 l - 160LE - 4x4. A CO2 kibocsátás:171 g/km.
A hatékonyság növelését optimalizált TDCi motorok, az Auto-Stop-Start rendszer, az új végáttétel opciók és az EPAS kormányzás tette lehetővé.
A Ford Ranger pick-upokat a merész, új külső mellett, élvonalbeli technológiákkal és modern, alacsony üzemanyag-fogyasztású, háromféle dízelmotorral szerelik: 2.2 l TDCi 130LE; 2.2 l TDCi 160 LE; 3.2 l TCDi 200PS.
Ezekhez 6 fokozatú automata és manuális váltó csatlakozik.
A rakodótér különböző felületű műanyag borítással kérhető.
Mindezek miatt Magyarország legnépszerűbb pickupja, az új Ranger az egyetlen, ami ötcsillagos értékelést kapott az Euro NCAP tesztjén.
Wildtrak – a legrangerebb Ranger
A Ranger Wildtrak egyértelműen jelzi státuszát a modellcsaládon belül: az új, trapéz alakú hűtőrács egyedi, sötétszürke metálfényezése és a különleges első légbeömlők merész, sportos külsőt kölcsönöznek az autónak. A jellegzetes fényezés a külső tükörházakon, a kilincseken, az oldalsó szellőzőnyílásokon, a plató rögzítő sínjein és a hátsó lámpatesten is megjelenik.
Az új Wildtrak további exkluzív dizájn-megoldásai közé tartoznak a szögletes ködfényszórók, a csiszolt felületű 18 colos könnyűfém keréktárcsák és a látványos Wildtrak mintázat – s mindez együtt világosan tükrözi az autó merész és „kalandra termett” jellegét. Még a Wildtrak jellegzetes színválasztása is azt szolgálja, hogy a modell látványosan kitűnjön a tömegből: az új Pride Orange metálfényezés szinte vonzza a tekintetet.
A narancssárga árnyalat az utastérben is megjelenik, sportos és modern atmoszférát teremtve a kabinban. A két első ajtó között végigívelő erőteljes, vízszintes sáv hatásosan hangsúlyozza a kabin szélességét, magában foglalva a műszeregységet és a két színes, digitális kijelzőt, valamint a 8 colos érintőképernyőt. A lágy tapintású anyaggal burkolt műszerfal narancsszínű öltései prémium stílussal ruházzák fel a vezetőülést, s a hatást tovább erősíti a légbefúvó nyílások különleges, sötét krómozású kerete.
Az új Wildtrak változat üléskialakítását nemcsak a nyolc irányban motorosan állítható vezetőülés teszi egyedivé, hanem az ülések látványos mintázata és narancssárga varrása is; ez a megoldás egyszerre sugall keménységét, tartósságot és sportosságot.
Továbbfejlesztett dízel hajtásláncok, csekély üzemanyag-fogyasztás
Az új Ranger motorkínálata rendkívül takarékos: az üzemanyag-fogyasztást akár 17 százalékkal csökkenti az Auto-Start-Stop rendszer, az új végáttétel, valamint az elektromos szervokormány alkalmazása.
Az új Rangerhez a Ford legújabb 2,2 literes TDCi blokkjának 130 és 160 lóerős változata is megrendelhető (ezek a motorok erősebbek, mint a kifutó modell 125 és 150 lóerős erőforrásai), és a kínálatban az öthengeres, 200 lóerős, 3,2 literes TDCi egység is elérhető. A vásárlók választhatnak a hatfokozatú manuális és automata sebességváltók, valamint a két- és négykerék hajtás között. A Wildtrak modellváltozathoz alapáron jár a négykerék hajtás.
Az új Ranger-család minden tagja jelentősen kevesebbet fogyaszt: a 160 lóerős változat üzemanyag-fogyasztása mindössze 6,5 l/100 km, CO?-kibocsátása pedig csupán 171 g/km, ami jelentős előrelépés a kifutó modell 7,8 l/100 km, illetve 206 g/km értékeihez képest.
A Ford Ranger még mindig kategóriája legsokoldalúbb haszongépjárműve: a kategória első gázlómélysége lehetővé teszi, hogy akár 800 mm magas vízen is gond nélkül átgázol. A hasmagassága 230 mm, így ez az autó még a legkeményebb terepeket is könnyedén legyűri. 28 fokos első és 25 fokos hátsó terepszögének köszönhetően az új Ranger vezetői a meredek terepakadályokat is magabiztosan győzhetik le.
A 4x4-es modellek robusztus, elektronikus vezérlésű osztóművét az autós menet közben, a középkonzolon elhelyezett gomb segítségével kapcsolhatja át kétkerék-hajtásról négykerék-hajtásra. Ha nagyobb forgatónyomatékra vagy erősebb motorfék-hatásra van szükség, a vezető a terepfokozatot is kiválaszthatja, az igazán nehéz terepviszonyok közt pedig az elektronikusan zárható hátsó differenciálmű biztosít extra tapadást. A Ranger remek off-road tulajdonságaihoz 3500 kilogrammig terjedő vontató képesség és kiemelkedő 1100 kg-os hasznos teherbírás társul.
Fejlett csatlakozási és vezetősegítő technológiák
Az új Ranger kínálatában több élvonalbeli technológia is szerepel, többek közt a Ford hangvezérlésű SYNC 3 csatlakozási rendszere, amelynek 8 colos, színkódokkal kiegészített érintőképernyője megkönnyíti a menü kezelését.
Az autózást számos vezetősegítő technológia teszi kényelmesebbé és biztonságosabbá, köztük a sávelhagyásra figyelmeztető fendszer és a sávtartó asszisztens, az akadályfelismerő rendszerrel kiegészített adaptív sebességtartó automatika, az első-hátsó parkolóasszisztens, a tolatókamera, valamint az oldaldőlés-mérsékléssel és utánfutó stabilizáló rendszerrel kiegészített elektronikus stabilitásprogram.
További intelligens technológiák:
Hegymeneti indulássegítő, ami előre- és hátramenetben egyaránt magabiztos elindulást garantál a meredek emelkedőkön;
Lejtmeneti szabályozás, ami a kipörgés-gátló segítségével biztosítja, hogy a jármű egyenletes sebességgel ereszkedjen le a meredek lejtőn;
Adaptív terhelésszabályozás, ami a rakomány tömegének megfelelően módosítja az elektronikus stabilitásvezérlés beállításait;
Vészfékasszisztens, ami kiegészítő féknyomást ad, ha azt érzékeli, hogy a vezető vészhelyzetben hirtelen a fékpedálra lép.
A legbiztonságosabb pickup
Az új Ford Ranger Double Cab a 2012-es bravúrt megismételve 2016-ban újra ötcsillagos eredményt ért el az Euro NCAP vizsgálatán, így továbbra is ez pickup a szegmens egyetlen járműve, amely maximális értékelést kapott az autók törésbiztonságát vizsgáló független szervezettől.
A szeptemberi Frankfurti Autószalonon mutatkozott be az exkluzív, új Ford Ranger Black Edition pickup
A látványos, fekete fényezésű változat csak 2500 példányban készül.
A Black Edition modellt a népszerű Limited sorozatból alakították ki a Ford dizájnerei, méghozzá úgy, hogy száműzték a krómozott elemeket, és az Absolute Black fényezésű karosszériát fekete hűtőráccsal, könnyűfém keréktárcsákkal, bukócsővel és egyéb tartozékokkal egészítették ki. A kizárólag duplafülkés változatban kínált, mindössze 2500 példányban készülő autó mostantól rendelhető meg a Ford márkakereskedésekben.
A Ranger Black Edition gazdag alapfelszereltségében műholdas navigáció, első parkolóradar és tolatókamera is szerepel, valamint 8 colos képernyővel kiegészített Ford SYNC 3 multimédia rendszer, kétzónás, elektronikus vezérlésű klímaberendezés, bőr üléskárpitozás és motorosan behajtható, fűthető külső visszapillantó tükrök.
A tájékoztató után zárt, demonstratív alakzatban indult el a 15 Ford Ranger az M7-esen Sóskút irányába.
A már felhagyott illetve a még működő homokbányák ideális terepet nyújtottak a gépkocsik (és a vezetők) terepképességeinek kipróbálására.
A kitűzött pályák 8-10 meredek bukkanót, lejtőt, dőlő pályaszakaszt tartalmaztak, amelyek „megoldása” alaposan próbára tették a kormányosokat. A pályát négykerék meghajtással és a fékezést segítő rendszerrel abszolváltuk. (Zétényi Z.)
A Ford Motor Company
A Ford Motor Company központja a Michigan állambeli Dearborn; a vállalat a globális autóipar egyik vezető vállalkozása, amely hat kontinensen gyárt és értékesít autókat. Az összesen mintegy 199.000 alkalmazottat foglalkoztató, világszerte 68 gyártóüzemet működtető vállalat autóipari márkái a Ford és a Lincoln. A vállalat a Ford Motor Credit Company révén pénzügyi szolgáltatásokat is nyújt. Amennyiben több információra van szüksége a Ford termékeiről, kérjük, keresse fel a www.corporate.ford.com vagy a www.ford.hu honlapot.
A saját tulajdonú vállalatokban körülbelül 53.000 alkalmazottat, az összevont, illetve nem összevont közös vállalkozásokkal együtt pedig mintegy 68.000 embert foglalkoztató Ford Európa felel a Ford márkához tartozó autók gyártásáért, értékesítéséért és karbantartásáért Európa 50 piacán. A Ford Motor Credit Company mellett a Ford Európa üzleti tevékenysége magában foglalja a Ford Ügyfélszolgálat és 24 gyártóüzem (16 saját tulajdonú vagy összevont közös vállalat és 8 nem összevont közös vállalkozás) működtetését. Az első Ford autókat 1903-ban szállították Európába – ugyanabban az évben, amikor a Ford Motor Companyt alapították. Az európai gyártás 1911-ben indult meg.