A padóci (podoboveci) sípálya (Kárpátinfo)

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

ImageKárpátalja egyedülálló éghajlati feltételei december közepétől egészen március közepéig lehetővé teszik a síelést az ökörmezői járásban fekvő Podobovecen (Padócon).

Podobovecen különböző nehézségű sípályák találhatók, melyeken érdekes lesz a síelés mind a kezdők, mint tapasztalt síelők számára.
1. számú pálya – a felvonótól jobbra vagy balra (le a völgybe) – a felső rész a középponton – meredek lesiklás, ugratókkal, jobbra – széles lejtő, aztán minden  útvonal egyesül, majd ismét meredek lejtő következik, ugratók és mintegy 300  méteres lankásrész, széles egyenes szakasz, melyen még a kezdő síelők isélvezettel hódolhatnak szenvedélyüknek;
2. számú pálya (sportpálya) – a felvonótól balra (a völgybe nézve) a nem meredek széles szakaszig – meredek lesiklás ugratókkal (rendszerint) – aztán lankás, széles szakasz a tanuló felvonóig;
3. számú pálya – jobbra a felvonótól sima pálya az erdőbe, aztán nagy sima, széles és lankás szakasz a mezőn keresztül egyenesen a felvonóhoz (snowboardozáshoz is  megfelel);
Tavasszal és nyáron Podobovecen kedvező feltételek adottak a különböző gyalogos és kerékpártos túrákra – a Borzsova hegyláncon, a Velikij Verh (1598 m.), a Sztyij (1677 m.) és a Magura (1088 m.) hegycsúcsok megmászására.
Hogyan érhető el?
Kárpátalja megye, Volócig (Volovec), aztán 11 kilométeren autóval Podobovec településig
Autóval
Volóc (Volovec) kisváros Kárpátalján található, az R160 – Nizsnyi Vorota – Mizshirja útvonalon található, az M17 és az A263 főutak között. Volóctól tovább 11 km-es az út Podobovecig, ahova útjelző táblák vezetnek.
Vasúton
Személyvonaton vagy helyi érdekű járaton Volovec vasútállomásig, onnan pedig iránytaxin Podobovecig

© 2024 Forestpress. All Rights Reserved.