Ábel kipöfög a rengetegbe (Zalai Hírlap)

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív
 
2010. április. 29. - Csömödér (gyf) - Az év első négy hónapjában mintegy hatszáz fő utazott már a Csömödéri Állami Erdei Vasúton, pedig a szezon csak május elsején kezdődik. Tegnap délután még az utolsó simításokon, a mozdonyok utolsó átvizsgálásán, illetve a kocsik festésén fáradoztak a dolgozók, szükség is van a felkészülésre, május elsejével ugyanis indul a menetrend szerinti közlekedés, ami naponta minimum két járatpár indítását jelenti, de alkalmazkodnak az utazóközönség igényeihez. A vasútüzem dolgozóinak a személyszállítás indítása előtt nemcsak a 2007-re teljes szakaszon megerősített pályatestet kellett ellenőrizniük, hanem a 13 mozdonyt, valamint a kocsikat is át kellett vizsgálniuk.
- Az elmúlt évek tapasztalatai alapján úgy döntöttünk, hogy Csömödér és Lenti között hétfőtől szombatig folyamatosan indítjuk a két járatpárt, a menetrendben szereplő Csömödér és Kistolmács közötti járatok viszont csak úgynevezett különrendeleti szerelvényekként közlekednek, vagyis akkor indulnak el, ha előzetes egyeztetés alapján igény mutatkozik rá - magyarázta Kaliba Mihály. - A szezon május elsején kezdődik, ezen a napon nemcsak a dízelmotoros szerelvényeket indítjuk el, de a gőzös is közlekedni fog. Az Ábelnek nevezett gőzmozdony reggel háromnegyed nyolckor indul el Csömödérből Lentibe, onnan tíz óra előtt öt perccel Kistolmácsig, visszafelé pedig déli háromnegyed egy lesz az indulás időpontja.
2008-ban és tavaly is közel 23 ezer fő vette igénybe szolgáltatásaikat, ez évben szeretnék ezt a számot túllépni. Erre jó esély mutatkozik, hiszen az év első négy hónapjában indított különjáratokon közel hatszáz személyt utaztattak már. A különvonatok a szezon alatt sem szűnnek meg, az elképzelések szerint kéthetente gőzös vontatta szerelvényt ajánlanak az utazóközönségnek, de május 14-én a szentpéterföldei hullottagancs-szemlére is elindítanak egy járatot.
- Eddig sem unatkoztunk, hiszen a különjáratok mellett a teherszállítás kötötte le erőinket - folytatta az üzemvezető. - Januárban négyezer, február és márciusban egyaránt öt és félezer köbméter fát szállít. Gyuricza Ferenc


© 2024 Forestpress. All Rights Reserved.