2019. július 10. - Brutális leleplezéssel verte bele az utolsó szöget a HVG az orbáni diktatúra koporsójába, a napokban ugyanis lerántották a leplet a kormány titkos összeesküvéséről, amelyet Magyarország kisvasúthálózatának felújítása, megújítása érdekében szőttek.
A hírnek köszönhetően, miszerint tizennyolc kisvasút pályájának és gördülőállományának tervezésére és felújítására kerülhet sor a következő három évben, újabb tízmilliók hagyták el az országot. Ráadásul a dokumentumból az is kiderült, Orbánék még saját, hazai gyártású, környezetbarát kisvasutat is terveztetnének, hogy Magyarországot véglegesen kisvasút-összeszerelő üzemmé változtassák, ahol ukrán nyugdíjasok dolgoznak majd.
Aki kisvasutazni nem szeret, az amolyan félember, de közülük is feltűnően sokan adják a fejüket balliberális újságírónak, hogy vonatfóbiájukat szivárványos büszkeséggel csillogtathassák. Ez történ a napokban is, amikor a HVG nyilvánosságra hozta, hogy a kormány legújabb, szupertitkos tervét sikerült kikukázniuk egy szemeteskosárból, amelyből természetesen az is kiderül, hogy O1G. A nagy leleplezés egy mondatban arról szól, hogy a kormány az elmúlt héten meghozott döntése értelmében folytatják a kisvasutak megkezdett felújításainak sorát az első után a második ütemmel, amely három évet ölel majd fel. Ezt a nyilvánvalóan örömteli hírt sikerült úgy tálalnia a HVG-nek, mintha legalábbis űrkikötő építését, vagy, ami még durvább, olimpia rendezését tervezné a Miniszterelnökség Felcsútra, amelyet így már az ellenérdekelt országok ügynökei nem tudnának meghekkelni egy csapatnyi szabadbölcsész felpénzelésével. Ezt is emelték ki különben az egész tervezetből, hogy a felcsútinak nevezett válvölgyi kisvasutat két irányban is meghosszabbítanák, Bicskéig, illetve Lovasberényig. A miniszterelnök valóban tett olyan humoros utalást, hogy ha még sokat szapulják a válvölgyi kisvasutat, akkor annak pályahosszabbítás lesz a vége. Ez azonban ebben a lebuktatott ország rontó tervezetben, azaz a második fázisban nem szerepel. Helyette 18 másik kisvasút pályájának és gördülőállományának tervezésére és felújítására különítettek el mintegy 12,6 milliárd forintot. Örülhetnek az alábbi érintettek:
Felsőtárkányi Állami Erdei vasút, Mátravasút, Szilvásvárad Állami Erdei Vasút, Gemenci állami Erdei Vasút, Kaszói Állami Erdei Vasút, Almamelléki Állami Erdei Vasút, Lillafüredi Állami Erdei Vasút, Hortobágy- Halastavi Kisvasút, Tiszakécskei kisvasú, Nyíregyháza- Sóstó vonal felújításának tervezése, Salgótarjáni Kisvasút megvalósíthatósági tanulmány szintjén, Mesztegnyői Állami Erdei Kisvasút, Csömödér Állami Erdei Vasút, Pálházi Állami Erdei Vasút, Királyréti Állami Erdei Vasút, Balatonfenyvesi kisvasút, Nagybörzsöny-Nagyirtás Erdei Vasút, Börzsöny Kisvasút (Szob-Márianosztra).
Hogy a kisvasút-fóbia korábbi megnyilvánulásaira is kitérjünk, elég csak ide idézni a csóri Kemence esetét, amelyet egy egész ország gyűlölt, miután a WWF lejáratókampányában elhíresztelte, hogy óriási munkagépekkel, ezernyi ártatlan fa halálának árán akarnak új vasutat építeni az erdőben. Igaz ugyan, hogy egy már meglévő, de egy áradás során elpusztult vonalszakasz feljításáról lett volna szó néhány kilométeren, a megvezetett és feltüzelt népek konkrét sértő és fenyegető üzenetekkel bombázták mind a falu vezetőit, mind a kisvasút üzemeltetőit. Vonalfelújítás tehát nem lett, a WWF és az egybites, felhergelt embereknek köszönhetően viszont azóta is ott égtelenkednek a Csarna-völgyben a talpfák és a sínek a patak vizében, medrében.
Összeszerelő-üzem lesz az ország
A kisvasút-felújítások hírének hallatán nyilván újabb egymillió fiatal vándorolt ki Nyugatra, és 10 millióval nőtt az éhező gyermekek száma világszerte. Különben is, a CEU folyamatos elüldözése mellett eltörpül az a tény, hogy sok kisvasutat a konkrét bezárás veszélye fenyegeti az elavult pályaszakaszok miatt, és valljuk be, egyes kocsik vagy megállók állapota sem éri el a kívánt színvonalat. De, ha ez még nem lenne elég, a dokumentumban arra is kitérnek, hogy a beruházási költségeket csökkentené, és egyben a hazai vasúti járműgyártást is fellendítené, ha saját kisvasúti járműcsaládot fejlesztenének ki, amely korszerű, környezetbarát technológia felhasználásával készülhetne. A “környezetbarát” szó csak véletlenül kerülhetett a kritériumok közé, ugyanis mind tudjuk, hogy a kormánytagok közül bárki simán lepuffantaná akár Moflit, az utolsó koalát is egy helikopterből. Egy dízel-helikopterből. Mindenesetre reméljük, hogy Szél Bernadett oknyomozó újságíró hamarosan kideríti a részleteket is arról, hogy Orbán konkrétan kisvasút-összeszerelő üzemmé akarja zülleszteni az egész országot. Ezt a tényt egyébként Révész Máriusz igyekezett elpalástolni szerdai, a HVG által írt cikkel kiadott közleményében, amely szerint
a kormány elkötelezett a természetjárás feltételeinek javításában, mert közös érdek, hogy Magyarországon többen túrázzanak, többen aktívabban és egészségesebben töltsék a szabadidejüket természetben. A kormány ezért folyamatosan támogatja a természetjáráshoz kapcsolódó turisztikai attrakciók, turistaházak, kilátók, turistautak, vízitúra megállók, kisvasutak rendbe tételét és megújítását.
De hiába is erőlködik az aktív Magyarországért felelős kormánybiztos, mind tudjuk, mire megy ki a játék. Rabszolgatörvénnyel fogják kényszeríteni a közszférából elbocsátott százezereket, hogy vasúti töltéseken csákányozzanak, meg talpfákat faragjanak egy heringgel.
Pályahosszabbítás bosszúból
Amitől egyébként a balliberális újságíróknak habzik a szája, az a felcsúti kisvasút továbbfejlesztése. Persze hiába próbálják a miniszterelnök magánvonatának beállítani, az eredeti nyomvonal Székesfehérvárt és Bicskét kötötte össze, csakhogy a MÁV a ’70-es években feladta a szárny üzemeltetést. Az eredeti nyomvonal egy szakaszán épült újra a vasútvonal, logikusan a helyieknek is az lenne az érdeke, ha minél hosszabb lenne. A dokumentumban utalást is tesznek arra, hogy egy lehetséges harmadik fázisban Bicskéig, illetve Lovasberényig tolnák ki a vonal két végállomását, ezt azonban a HVG sehogy sem tudta úgy kommunikálni, hogy a Fidesz már megint lop, így maradt az az érvelés, hogy a miniszterelnök kvázi bosszúból építtet egy Bicske–Felcsút–Alcsút–Vértesacsa–Lovasberény vonalat a sok csesztetés miatt. Csak nehogy végül odáig lyukadjunk ki, hogy Hitler is épített annak idején kisvasutat Horseschwanzban, szóval a demokratáknak jó lesz az ajtó mellé állítani a bőröndöt.
De ha már olyan vasútfejlesztésről lenne szó, ahol még nem volt vasútvonal, akkor már a dokumentumban szereplő, szintén a harmadik fázisra tervezett Salgótarján–Salgóbánya viszonylat sokkal érdekesebb, hiszen ezzel helyzetbe tudnák hozni végre turisztikai téren Salgótarjánt és környékét is. A komplex fejlesztési terv lényege Salgótarján központjából indulva egy valós vonzerővel rendelkező turisztikai attrakciókat felfűző vonal megépítése Salgóbányáig. Az érintett állomások között lenne Salgó vára, a Középbánya-tó, II.-es (István) táró, vagy a Medves-fennsík, amely hazánk és egyben Európa legnagyobb bazaltplatója. A tervezet további elemeiként megnyitnák a város alatti Király-tárna egy szakaszát, bemutatnának egy szénbunkert, visszaépülne néhány siklópálya, és megújulna az egykori bányásztelep is. Hát itt tartunk. Az ország romokban, hőség van a metrón, és a kormány most azt tervezi, hogy újakra lopja a régi sínpályákat, kocsikat és mozdonyokat, hogy csak még több külföldi jöjjön ide, akiktől már így is alig lehet elférni az országban. Merthogy a 20 millió éhen halt magyar országában vonatjegyre már senkinek nem telik.
Susánszky Mátyás