A projekt ötlete már korábban felmerült és egy előzetes tárgyalás után a főbb célpontokat a térség kiterjedésének meghatározása és a tulajdonviszonyok rendezése jelentették. Csak ezután lehetséges infrastrukturális beruházásokat eszközölni.
A tanácskozáson szó esett a villanyhálózat bővítéséről, ugyanis a Hargita Megye Tanácsa által elfogadott sürgősségi listán nem szerepel például a Madarasi Hargita, mint fejlesztési célpont.
A területtulajdonosok és sípálya-működtetők által megemlített nehézségek között szerepelt a tulajdonjog rendezetlensége, de ugyanakkor fejlesztési ötletek is napvilágot láttak. Többek között szó esett egy felvonó építése a Madarasi Hargitára Szentegyháza felől és az ugyanabból az irányból haladó út hátralevő 7 kilométeres szakaszának karbantartása, járható köves útként 2,5-3 milliárd régi lejt igényelne.
Javaslatként elhangzott, amelyet az érintett községgel kell megbeszélni az elkövetkezőkben, hogy Zetelaka, Kápolnásfalu, Csíkmadaras együttesen létrehozhatnának egy közösségfejlesztési egyesülést (Asociatie de Dezvoltare Intercomunitară) a közös pályázás érdekében. Így könnyebben tudnak pályázni a Vidékfejlesztési Európai Mezőgazdasági Alap (Fondul European Agricol pentru Dezvoltare Rurală) keretében villany-, víz-, úthálózat kiépítésére, valamint újabb sípályák létrehozására is.
A közeljövőben Hargita Megye Tanácsa elkészítteti a Hargita-hegység projekt tervezetét és elő fogja terjeszteni a turisztikai minisztérium részére.
Borboly Csaba elmondta, hogy több olyan jelzést is kapott, amely alapján a megyei tanács részéről közbe kívánnak lépni, a Madarasi Hargita területrendezési tervének kidolgozásába, másként itt is, első sorban a kaotikus építkezések sora, másodsorban a védett természet károsítása kezdődhet el, ezt pedig meg kell előzni és erre az érintett polgármesterek felelős hozzá állására is szükség van.