2010. szeptember 2. - A Mckinsey által most kiadott tanulmány szerint a
vezérigazgatók 59%-a olyan lehetőségként tekint a biodiverzitásra,
mellyel erősíteni lehet a vállalat hírnevét. Ehhez a fenntartásra összpontosító tulajdonosi csoportokat kell megszerezni, a környezetvédelmi kezdeményezéseken keresztül és a természeti kincsek termékfejlesztésbe történő bevonásával.
A válaszadók 50%-a azt is elmondta, hogy vállalatuk már tett lépéseket a kérdés körül. A két leggyakoribb kezdeményezés, a vállalat jelenlegi megújuló forrás-felhasználására és a tervezett működési változtatásokra vonatkozó kommunikáció.
A Mckinsey összehasonlítja ezeket az eredményeket a 2007-ben készült tanulmánnyal, amikor a klímaváltozás volt leginkább terítéken. Abban az időben csupán a vezérigazgatók 29%-a állította, hogy a téma inkább lehetőség, mint kockázat. Ez az eltolódás mutatja, hogy a sikeres vállalatok egyre inkább érzékelik a környezetvédelmi kérdésekben rejlő lehetőségeket.
A vizsgálat arról is megkérdezte a vezetőket, hogy mit jelent a biológiai változatosság, milyen fontos terület ez a vállalat szempontjából, milyen sajátos kockázatokkal kell a vállalatuknak szembenéznie a biodiverzitás csökkenése miatt, mit tesznek a témával kapcsolatban, és milyen szabályozást tudnának támogatni a változatosság fenntartása érdekében.
A biodiverzitás egyre fontosabb a vezérigazgatók számára (servian.hu)
- Főszerkesztő
- Hírportálok
- Találatok: 650