A biodiverzitás egyre fontosabb a vezérigazgatók számára (servian.hu)

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív
 
2010. szeptember 2. - A Mckinsey által most kiadott tanulmány szerint a vezérigazgatók 59%-a olyan lehetőségként tekint a biodiverzitásra, mellyel erősíteni lehet a vállalat hírnevét. Ehhez a fenntartásra összpontosító tulajdonosi csoportokat kell megszerezni, a környezetvédelmi kezdeményezéseken keresztül és a természeti kincsek termékfejlesztésbe történő bevonásával.
A válaszadók 50%-a azt is elmondta, hogy vállalatuk már tett lépéseket a kérdés körül. A két leggyakoribb kezdeményezés, a vállalat jelenlegi megújuló forrás-felhasználására és a tervezett működési változtatásokra vonatkozó kommunikáció.
A Mckinsey összehasonlítja ezeket az eredményeket a 2007-ben készült tanulmánnyal, amikor a klímaváltozás volt leginkább terítéken. Abban az időben csupán a vezérigazgatók 29%-a állította, hogy a téma inkább lehetőség, mint kockázat. Ez az eltolódás mutatja, hogy a sikeres vállalatok egyre inkább érzékelik a környezetvédelmi kérdésekben rejlő lehetőségeket.
A vizsgálat arról is megkérdezte a vezetőket, hogy mit jelent a biológiai változatosság, milyen fontos terület ez a vállalat szempontjából, milyen sajátos kockázatokkal kell a vállalatuknak szembenéznie a biodiverzitás csökkenése miatt, mit tesznek a témával kapcsolatban, és milyen szabályozást tudnának támogatni a változatosság fenntartása érdekében.


© 2024 Forestpress. All Rights Reserved.