2013. február 18. - Bár az étteremlánc hosszú évek óta áll a természet-
és állatvédők támadásainak kereszttüzében, mégis folyamatosan azon
igyekszik, hogy korábbi tetteit jóvátéve, különböző szervezetekkel
együttműködve egy zöldebb vállalatként tudjon működni.
Először az 1980-as években kezdtek el a környezetvédők fellépni az étteremlánc ellen, kritizálva pazarló termelésüket, a frissen kiirtott esőerdőkön való marhatartásukat, és az Amazonas élővilágát veszélybe sodró szójatermesztésüket. A McDonald’s azonban igyekezett kompromisszumkésznek mutatkozni, így több amerikai szervezettel és a WWF-el is hosszú távú együttműködésre törekedett. Ezek keretein belül több millió tonna hulladékot hasznosítottak újra, vállalták, hogy a termékeikhez nem lesz köthető erdőirtás, és energiatakarékosságra törekedtek működésük során.
Legújabb környezetvédelmi kiadványukban (Global Best of Green) pedig célként tűzték ki, hogy az éttermeikben felhasznált energia 30 %-át ezentúl megújuló energiaforrásokból fogják biztosítani (elsősorban szélenergiából), illetve a Japán egységekben egy tizenhárom pontból álló terv segítségével szeretnék 20%-al visszaszorítani az üvegházhatást okozó gázok kibocsátását. Külön kitérnek még egyéb hatékony energiafelhasználási módokra, a fenntartható csomagolásra, a szemétmennyiség csökkentésére, valamint a munkahelyek zöldebbé tételére is.
Ugyan a McDonald’s valószínűleg még sokáig lesz a célkeresztben, különösen az elszánt vegetáriánusok körében, azonban a vállalat reméli, hogy intézkedéseivel nem csupán a természet javát szolgálja, de más franchise láncokat is ösztönöz arra, hogy nyissanak egy új, fenntarthatóbb irányba.