2007. 08. 03.
Fotó: MTI
Ellentmondásos a két szemtanú tanúvallomása a Bugacpusztánál, egy fiatalosba lezuhant ultrakönnyű kisrepülőgép tragédiájával kapcsolatban. Őri Ferenc tázlári vállalkozó, a gép tulajdonosa és 30 év körüli holland utasa egy rövid körre indult este nyolckor a Bács-Kiskun megyei Jakabpusztáról. A szerencsétlenséget műszaki-, vagy pilótahiba okozta.
Őri Ferenc tázlári volt olajos üzletember tulajdona volt a gép, melyben ő és holland utasa életét vesztette.
A külföldi férfi családjával érkezett vakációzni Magyarországra, és könnyű esti programnak tarthatta a sétarepülést
Az esetet két szemtanú látta egy német tanyatulajdonos, és egy helybéli férfi. Egyikőjük szerint leállt a motor és ez okozta a katasztrófát, a másik szerint levállt a repülőgép egyik szárnya.
Még vizsgálják, mi okozhatta tragédiát, de az elsődleges adatok alapján több pilótahiba is valószínűsíthető. A HavariaPress úgy tudja, hogy a repülőgépet alig egy hónapja adták át tulajdonosának, az kifogástalan műszaki állapotban kellett, hogy legyen. Átadás előtt a gépet hatósági berepülőpilóta is tesztelte, s minden egyéb vizsgálaton megfelelt.
Ha beigazolódik a szárnyleválás, az gépépítési hiba, mely derékba törheti a magyar gyártmányú repülőgép szépen ívelő karrierjét.
Az ultra-ligt kategóriába tartozó repülőgép nem szállhatott volna fel sötétedéskor, ez ennél a gépkategóriánál hatóságilag tiltva van. Szemtanúk szerint a kisgép meglehetősen alacsonyan repült, s pilótája olyan manővereket is végrehajtott vele, melyekre ez a típus nem alkalmas - s ezt a pilótának is tudnia kellett.
Ezen kívül a légi mutatványok sikeres kivitelezéséhez a pilótának megfelelő képzettséggel kellett volna rendelkeznie. A repülőgép egyedülálló módon rendelkezett mentőernyővel, melyet az elsődleges adatok szerint meg sem próbáltak a gépen utazók használni- írja a Havaria Press
A Ballószögön gyártott Corvus típusú ultrakönnyű repülőgépekkel eddig nem volt probléma. A kétszemélyes szénszálas műanyagból készült gép, kis motorteljesítményű, könnyen vezethető, és rendkívül jó műszaki felszereltségű.
A gép este nyolc órakor emelkedett a levegőbe egy rövid körre Jakabpusztáról. Negyed kilenc után két perccel egy erdész látta, amint a gép Bugacpusztánál eltűnik a horizontról.
A tragédia után rögtön értesítették a tűzoltóságot. Öt tűzoltóautó, valamint egy felderítőautó ki is vonult a helyszínre. Mintegy 20-30 négyzetkilométernyi területet vizsgáltak át.
Miután a gépet azonnal nem sikerült megtalálni, a keresésbe késő este bekapcsolódott a honvédség kutató-mentő helikoptere is. Késő este találták meg a gép roncsait, azok között pedig a repülőgép pilótájának és utasának holttestét.
A pilóta a gépbe szorult, utasa kiesett. A holland férfi testrészeit 60-80 méteres területen szedték össze a helyszínelést végzők.