2008. november 5. - Több idő jut a kulcspozíciókra jelentkező személy meghallgatására és értékelésére. Ennek eredményeképpen a vezető pozíciókra kiválasztott személyek jobban meg fognak felelni a munkáltató igényeinek, s a kiválasztottak közül többen fognak hosszú távon szakmailag is beválni - ezzel indokolta lapunk kérdésére a Kormányszóvivői Iroda, hogy jövőre a vezetői állások után miért nem kerül át a minisztériumoktól a központi közigazgatásban megüresedő összes álláshely pályáztatása a Kormányzati Személyügyi Központhoz (KSZK), ahogy ezt egy 2007-es törvénymódosítás előírta 2009-re. A Szetey Gábor akkori személyügyi államtitkár nevével fémjelzett változtatás célja az volt, hogy a közszféra állásait ne rokoni, baráti alapon töltsék be, hanem a hozzáértés, a szaktudás legyen a kiválasztás szempontja.
Az összes köztisztviselői állás esetén a pályázati rendszer bevezetését egy törvénymódosítás későbbi időpontra halasztja - erősítette meg lapunknak a Kormányszóvivői Iroda, amely ugyanakkor nem közölte, hogy hány esztendővel halasztják el a pályázók független tesztelésének és a minősítés bevezetését. Azt azonban közölték, hogy 2009. július l-jével a pályázati rendszert a központi közigazgatás területi és helyi szervei, valamint a közigazgatási hivatalok vezetőire is kiterjesztik.
Ezzel egyidejűleg későbbre tolták a közigazgatási „alkalmassági teszt", az úgynevezett versenyvizsga bevezetését is. A szintén 2007-ben elfogadott rendszer „átütemezésére azért került sor, hogy megfelelő idő maradjon a felkészülésre" - tudatta a szóvivői iroda. Cs. R.