Új autókra vágyó közszolgák (Magyar Nemzet)

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív
 
2009. január 27. - Közel ezer gépjárművet lízingelne a Mezőgazdasági Szakigazgatási Hivatal
Egyben kívánja értékesíteni több mint 1200 használt autóját a Mezőgazdasági Szakigazgatási Hivatal. A flottát vadonatúj, lízingelt autókkal töltik majd fel, igaz, a jelenleginél negyedével kevesebb gépkocsi áll majd a dolgozók rendelkezésére.

Teljes gépkocsiállományát eladja a Mezőgazdasági Szakigazgatási Hivatal (MGSZH), s autóit a jövőben bérelni fogja - erősítette meg lapunk információit a hivatal sajtófőnöke. Harka Zoltán tájékoztatása szerint a jelenleg használt 1238 személy- és tehergépjárművet együtt szeretnék értékesíteni, majd ezután 945 személy-, illetve tehergépjárművet hosszú távú bérleti konstrukcióban kívánnak a hivatal dolgozóinak biztosítani. Minderről már egy közbeszerzési pályázatot is megjelentettek, mely szerint az autókat majdan bérbe adó társaságnak a jelenlegi járműpark átvételét be kell számítania a lízingdíjba. A sajtófőnök elmondása szerint az, hogy a hivatal milyen típusú autókat fog lízingelni, majd csak a közbeszerzési eljárás során fog kiderülni, mivel a legkedvezőbb ajánlatot fogják elfogadni. A pályázati kiírás szerint az MGSZH 107 középkategóriás személygépkocsit, 398 alsó középkategóriás autót, 148 kisáruszállító gépjárművet, 287 platós terepjárót, 4 mikro-buszt és egy minimum 16 fős autóbuszt kívánt hatéves időszakra bérelni. A pályázat leadási határideje február kilencedikén jár le.
A hivatal szerint a teljes cserét az indokolja, hogy a jelenlegi gépkocsiállomány átlagéletkora - jelentős szélsőséges szórásokkal - eléri a nyolc évet, vagyis elöregedett, sőt egyes, az MGSZH-s szakszolgálatnál tízévesnél idősebb gépkocsik is futnak még. Mint mondják, a jelenlegi gépkocsipark üzembiztonsága és futásteljesítménye miatt a jelenlegi üzemeltetés egyáltalán nem „hatékony", a flotta folyamatos megújítása pedig nem csökkenti a fenntartási költségeket, és az átlagéletkort sem javítja. A teljes autóparkcsere költségeire vonatkozó kérdéseinkre a hivatal mindazonáltal a tender lezárásáig nem kívánt válaszolni, mondván, hogy azzal befolyásolná az érdeklődők árajánlatát.
Megkeresésünkre az MGSZH helyzetével korábban is gyakran foglalkozó Medgyasszay László kereszténydemokrata országgyűlési képviselő kétségét fejezte ki azzal kapcsolatban, hogy miközben Gyurcsány Ferenc miniszterelnök megszorításokról beszél, valóban le kell-e cserélni az MGSZH teljes gépkocsiállományát. Tudomása szerint sok egy-két éves autó is található közöttük. - Mindazonáltal - tette hozzá - amennyiben a terepen dolgozó szakértőket látják el, a csere még jó döntés is lehet, ám ennek a jelenlegi tapasztalatok ellentmondanak. Kollégái ugyanis arról számoltak be, hogy míg a terepen járó élelmiszer-biztonsági szakértők és állatorvosok tízéves Opelekkel járják a sáros utakat, addig előfordul, hogy a budapesti irodisták négykerék-meghajtású terepjáróval furikáznak a fővárosban. - Mostanában megszokhattuk, az ilyen jellegű jó üzletnek tűnő beszerzéseknél általában valamely kormánytag érintettsége sejlik fel - tette hozzá. A kétségek eloszlatása érdekében Medgyasszay László még a héten írásbeli kérdésekkel fordul a hivatalt felügyelő Gráf József agrárminiszterhez. Dénes Zoltán



© 2024 Forestpress. All Rights Reserved.