A Berger Wild cég a vadhúst főleg Kelet-Európából szerezte be. A vadászat ugyanis sokkal olcsóbb például Magyarországon vagy Szlovákiában, mint Németországban. Ugyanígy a jó minőségű vadhúst is sokkal olcsóban tudja megvenni a cég. A menedzsment azonban még tovább ment a spórolásban. Egyszerűen újracsomagolták a lejárt szavatosságú húsokat.
A fogyasztóvédelmi szakemberek átnézték a vállalati e-mail üzeneteket, és megdöbbentő dolgokat találtak. A bajor illetékes miniszter a sajtónak is felolvasott néhány sort a vállalati levelezésekből. "Csináljak a romlott fácánból vadkacsát, mégis hogyan? - Tedd habszivacs tálcára, jó vastag zsugorfóliával csomagold, az úgyis alig látszik át. A lényeg, hogy ne kelljen túl messzire szállítani" - idézett a levelezésből Werner Schnappauf, fogyasztóvédelmi miniszter. A bajor fogyasztóvédelem a vállalat rudertingi és ortenburgi üzemében vizsgálódott. A szakértők a jelentésükben azt írták, mindenhol a rohadó hús szagát érezték, forgott a gyomruk a látványtól is. A vett minták egyike sem volt emberi fogyasztásra alkalmas. A boltokban vizsgált termékek nagy része romlott volt, sőt a szalmonellát is kimutatták némelyikben. A Berger Wild évente mintegy 150 ezer csomag vadhúst állított elő, és terjesztett szerte Nyugat- Európában, különböző márkaneveken