Hetvenöt évig az Erdért- Multicont konzorciuma üzemeltetheti a csepeli szabadkikötőt. A koncessziót birtokló Budapesti Szabadkikötő Logisztikai (BSZL) Zrt.-ért a befektetők ötmilliárd forintot fizetnek az ÁPV Rt.-nek.
Harmadik nekifutásra ad túl az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő (ÁPV) Rt. a csepeli közforgalmú kikötőt üzemeltető Budapesti Szabadkikötő Logisztikai Zrt.-n. A privatizációs szervezet igazgatósága tegnap - egy árlicit után - az Erdért Zrt., az Erdért Ingatlanhasznosító Kft., és a Multicont Terminál Szolgáltató Kft. konzorciumának ajánlatát fogadta el.
A BSzL a hetvenöt évre szóló üzemeltetési és haszonélvezeti jogával együtt kerül az Erdérthez és szakmai befektető partnere, a Multicont Kft-hez. Nagy György, a győztes konzorciumot vezető Erdért tulajdonosa azonban tegnap még korainak találta, hogy hetvenöt évre szóló terveikről beszéljen. Ennek ellenére úgy tudjuk: a fél évszázada faiparral és fakereskedelemmel foglalkozó társaság az erdőművelés helyett új lábait próbálja meggyökereztetni a Duna magyar szakaszának legnagyobb kikötőjében. Partnere, a területen már honosnak számító Multi cont Kft. pedig a Maharttal közösen üzemeltett konténerterminálját fejlesztené.
A beruházások részleteit nem, azt viszont lehet tudni, hogy a befektetői hármas az ÁPV Rt.-nek beadott ajánlatában összesen 13 milliárd forintnyi fejlesztést vállalt. Ebből az összegből kell megújulnia a többi között a kikötő elavult külső és belső infrastruktúrájának. A konzorcium ígéretet tett arra is, hogy a kikötő területén elvégzi a talaj mentesítését, az évtizedes olaj- és egyéb szennyeződések felszámolását. Emellett programban van a kikötői szolgáltatások fejlesztése is. Ezen belül a legnagyobb falat a konténerterminál fejlesztése lesz.
A befektetők vállalták azt is, hogy a területet kikötőként üzemeltetik tovább, és fenntartják közforgalmúságát. Ezenfelül hat évig nem értékesíthetik a BSzL részvényeit, amelyekre egyébként az ÁPV Rt.-nek elővásárlási joga van.
A vagyonkezelő hivatalos közlése szerint az Erdért-Multicont konzorciuma szakmai ajánlatával, illetve az árliciten 3,2 milliárdról ötmilliárd forintra emelt árajánlatával nyerte meg a versenyt. A pontozással második helyre került WPR Delta az árliciten eredeti, 3,76 milliárd forintos ajánlatát 4,61 milliárd forintra emelte. A Waberer's Holding pedig első, 3,1 milliárd forintos árajánlata helyett végül 4,7 milliárd forintot kínált a BSzL részvényeinek 99 százalékáért.