A cégeknél nem csökkent a nettó bér, egyelőre a közszolgákon csattan az ostor. Már a múlt ősszel látszott, hogy a reálbérlassulás üteme erősebb a kormányzat által vártnál. Erre az évre a kabinet azt várja, hogy az egy keresőre jutó reálbér mintegy 4 százalékkal csökken majd.
Több ember, több pénz a TB-ben - írja a Népszabadság.
Csak az idén eddig 140 ezren léptek be a rendszerbe, az ok minden bizonnyal a jogviszonyok ellenőrzésének megkezdése. Az Országos Egészségbiztosítási Pénztárnak az 1,1 millió rendezetlen helyzetű "potyautasból" 540 ezer jogviszonyát sikerült tisztáznia. Az év végéig rendeződhet még a tisztázatlan jogviszonyú 560 ezer ember helyzete is. A rendszerbe visszatalálók fele olyan köztisztviselő, közalkalmazott, akit a nyilvántartás saját pontatlansága miatt nem érzékelt. Aki június végéig nem kap levelet, de úgy érzi, nem rendezett a biztosítása, maga is kezdeményezheti a pontosítást, mert azt követően már csak az orvosnál derülhet ki, ha valami probléma van.
Nem várt akadályok a POSZT előtt - erről számol be a Magyar Nemzet. Idén hetedik alkalommal találkoznak a színházi szakma képviselői a POSZT-on, amelynek versenyprogramja már összeállt. A szervezők az idén az elmúlt évhez képest 20 millióval kevesebből gazdálkodhatnak. A Nemzeti Kulturális Alap a színházi rendezvényre 40 milliót különített el, az összeget azonban eddig nem utalta át. Egyelőre csak bizakodni tudnak Pécsett abban, hogy júniusban valóban megérkezik a 40 millió forint és a számlákat rendezni tudják. A pécsi illetékes, ifj. Ruzsa Csaba úgy véli, nem lesz pénzügyi akadálya a színházi találkozónak.
A Világgazdaság cikke szerint Európa vizsgálja a road train terveket. Az Európai Bizottság szerint a jövőben is folytatódik a közúti szállítás térnyerése, míg az egyébként preferálni akart folyami és vasúti szállítás visszaszorul. Ezzel párhuzamosan egyre nő a szállítandó árumennyiség, ezért több országban vizsgálják a mainál hosszabb és nagyobb össztömegű kamionszerelvények forgalomba állításának lehetőségét. A jelenleg használatos 18 méter hosszú szerelvények 40-44 tonna, a több országban tesztelt 25 méternél is hosszabb járműszerelvények 60 tonna szállítására képesek. Bár ezek az óriások már beváltak Skandináviában, nálunk még nem megfelelő az úthálózat, Magyarországon ugyanis csak az uniós csatlakozás óta épülnek az európai normáknak megfelelő utak.
A cégeknél nem csökkent a nettó bér - írja a Napi Gazdaság. Idén egyelőre, a cikk szerint a közszolgákon csattan az ostor. Már a múlt ősszel látszott, hogy a reálbérlassulás üteme erősebb a kormányzat által vártnál, a konvergencia program ugyanis azzal számolt, hogy 2006 egészében a reálbérek 4 százalékkal gyarapodnak, ehhez képest csak 3,5 százalék jött össze. Erre az évre a kabinet azt várja, hogy az egy keresőre jutó reálbér mintegy 4 százalékkal csökken majd, ennél viszonyt az első negyedévben jóval nagyobb visszaesés következett be.