2012. május 31. - A „Maszatos adatok” című tanulmányt a Greenpeace egy hónapja publikálta világszerte. Ebben 14 IT-óriást vizsgálnak és osztályoznak abból a szempontból, hogy milyen energetikai választásokkal élnek a cégek. A legjobb értékelést a Yahoo, a Facebook és a Google kapta, elmarasztalásban az Apple, az Amazon és a Microsoft részesült.
A kampányt a közvéleménnyel ellentétben a Greenpeace nem támadásnak szánja – ez egy jobbító kampány, ami arra irányul, hogy az egész szektort elmozdítsa a megújuló energiák irányába. Ha a cégek amúgy is csúcstechnológiával, folyamatosan innovációkon dolgoznak, akkor a csúcstechnológia fejlesztéseikkel az energiaszektort is segíthetnék, fejleszthetnék. Az egyik legismertebb környezetvédelmi szervezet nagyon fontosnak tartja azt, hogy meggyőzze a váltás szükségességéről azokat a cégeket, amelyek a tanulmányban a legrosszabb osztályzatokat kapták. Mivel piacvezetőkről van szó, a stratégiájuk más cégeket is ösztönözhet, akiket más kisebb cégek követnek.
A tanulmányt a Greenpeace a következő szempontok figyelembe vételével állította össze: milyen energiaforrásokat és hány százalékban használnak fel a cégek, mennyire teszik nyilvánossá az üvegházhatású gázok kibocsátására vonatkozó adataikat, illetve, hogy mennyire promotálják a megújuló energiaforrásokat. Az OzoneNetwork csütörtöki Egyenlítő c. műsorának vendége a Google kommunikációs menedzsere, Schuster Richárd szerint nem elég odafigyelni arra, hogy az energiafaló adatközpontokat megújuló energiaforrásokból üzemeltessék – az első lépés, hogy meggyőzzék a felhasználókat arról, hogy minél inkább a felhőszolgáltatásokra támaszkodjanak mindennapi életükben.
http://ozonenetwork.hu/ozonenetwork/o3/20120529-egyenlito-maszatos-adatok.html