Akár 30 milliárd forintba is kerülhet az a nyomvonal-hosszabbítás, amit egy 1200 madárból álló túzokkolónia védelmében fontolgatnak az épülő M8-ason
Akár 30 milliárd forintba is kerülhet az a nyomvonal-hosszabbítás, amit egy 1200 madárból álló túzokkolónia védelmében fontolgatnak az M8-as Dunavecse-Szolnok közti szakaszának tervezői, de az autópálya-építésért felelős Nemzeti Autópálya Rt.-nél még így sem biztosak abban, hogy Brüsszel jóváhagyja a Natura 2000 területén áthaladó szakaszt.
A probléma egyébként nem egyedi, a 2013-ig átadni tervezett gyorsforgalmi utak ugyanis legalább 106,1-118,9 kilométeren vágnák át a Natura 2000-be tartozó védett területeket, és miután ezek uniós hatáskörbe is kerültek, az NA Rt.-nek részletes dokumentációt kell készíteni az EU-nak arról, hogy az építkezés hogyan érintheti védett fajok életét. Az anyag elkészítése, az elhúzódó engedélyeztetés, az esetleges módosítások pedig várhatóan nemcsak pluszköltséget, de jókora csúszást is jelenthetnek a beruházásoknál.