XIV. Országos Erdészeti és Faipari Sportnap Győrben (ForestPress)

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív
 
2010. augusztus 24. - 2010. augusztus 28-án rendezi a Kisalföldi Erdőgazdaság Zrt. a leánykori nevén XIV. Országos Szakszervezeti Sportnapokat. Az Erdészeti és Faipari Dolgozók Szakszervezete több mint egy évtizede viseli gondját ennek a szakmai tömegsport-rendezvénynek. Az idei szakmai olimpiának a megrendezését a Kisalföldi Erdőgazdaság Zrt. vállalta. A rendezvényt egyik megnyitóként Borkai Zsolt Győr Megyei Jogú Város polgármestere is megtiszteli.


Program
XIV. Országos Erdészeti és Faipari Sportnap
GYŐR
 
2010. augusztus 27. (péntek)
 
16:00 – 18:00                      ÉRKEZÉS – regisztráció a szálláshelyeken
( Révai kollégium, Kossuth ISZKI kollégium)
 
18:00 – 20:00                      VACSORA – a szálláshelyeken
 
20:00 órától                        TECHNIKAI ÉRTEKEZLET – Kossuth ISZKI kollégium
 
 
2010. augusztus 28. (szombat)
 
7:00 – 8:00                 REGGELI – a szálláshelyeken
 
8:30 – 9:00                 MEGNYITÓ a Barátság Parkban
                                  A rendezvényt megnyitja:
                                  Borkai Zsolt Győr város polgármestere
                                  Orbán Tibor, Kisalföldi Erdőgazdaság Zrt.  vezérigazgatója
                                  Halmágyi János, az Erdészeti és Faipari Dolgozók Szakszervezetének elnöke
 
9:00 órától                  SPORTÁGI VERSENYEK
 
11:30 – 14:00             EBÉD – a Barátság Parkban
                                  Versenyek közben folyamatosan
 
18:00 órától                EREDMÉNYHIRDETÉS és VACSORA,
                                  BARÁTI TALÁLKOZÓ  a Barátság Parkban
 
 
 
2010. augusztus 29. (vasárnap)
 
7:00 – 8:30                REGGELI - úti csomag
ELUTAZÁS a szálláshelyekről

 
Sportági tudnivalók
 
 
I.                   KISPÁLYÁS LABDARÚGÁS
 
Ideje:              2010. augusztus 28. (szombat) 900 óra
Helye:            Győr, Barátság Park
 
A mérkőzés időtartama: 2 x 12 perc
- futóórával mérve
- szünet nincs, csak térfélcsere
 
A lebonyolítás rendje:
- a lebonyolítás VB szisztémában történik
- a nevezett csapatok 4  csoportban játszanak
- csoporton belül körmérkőzéseken dől el az 1-2. hely
- negyeddöntő  (A1-C2, B1-D2, C1-A2, D1-B2)
- elődöntő A1-C2 győztese játszik a B1-D2 győztesével, a C1-A2 győztese pedig, D1-  B2 győztesével.
- harmadik helyért ( az elődöntő vesztesei)
- döntő ( az elődöntő győztesei)
- a mérkőzéseket műfüves pályákon rendezzük
- a mérkőzéseket egy-egy játékvezető vezeti (nincs asszisztens)
 
Legfontosabb szabályok:
- a pályára csak terem vagy műfüves cipőben lehet lépni, stoplis cipő nem használható
- a pályán egyszerre (csapatonként) 5+1 fő tartózkodhat
- a mérkőzésekre a kispályás labdarúgás általános szabályai az érvényesek
- a mérkőzések 2 x 12 percig tartanak
- cserélni a mérkőzés közben folyamatosan lehet, ha a labda játékon kívül van
- a támadó csapat játékosáról az alapvonalon túlra került labdát a kapus kidobással, vagy kirúgással hozza újra játékba a büntető terület bármely részéről
- a labda akkor kerül játékba, ha elhagyja a büntető területet
- a kapus kidobással vagy kirúgással közvetlen nem érhet el gólt (kivéve, ha játékban volt a labda)
- a kapus félpályán túlra is kidobhatja a labdát
- a kapusról vagy védő játékosról az alapvonalon kívülre került labdát szögletrúgással kell ismét játékba hozni
- lábbal történő szándékos hazaadás esetén a kapus csak lábbal érhet a labdához
- az oldalvonalon kívülre került labdát a játékosok csak bedobással hozhatják ismét játékba, a kapus a bedobást kézzel megfoghatja
- pontrúgások (szöglet, szabadrúgás) esetén a sorfal a labdától öt méterre állhat fel
- kiállítás:
  - 2 perc súlyos szabálytalanság esetén
- végleges kiállítás kirívóan súlyos szabálytalanság, vagy sportszerűtlen viselkedés esetén. A végleg kiállított játékos helyett csak öt perc elteltével léphet cserejátékos ismét a pályára
Értékelés:
A csoportmérkőzések során:
- a győzelem 3 pont
- döntetlen esetén 1-1 pont
- vereség 0 pont
A csoport végeredményét az alábbiak szerint határozzuk meg azonos pontszám esetén:
1. egymás elleni eredmény
2. gólkülönbség
3. több rúgott gól.
 
Negyeddöntő, elődöntő, döntő esetén (egyenes kiesés)
- a győztes jut tovább
- döntetlen esetén 3 büntető rúgás következik, ha nem dől el, az első hibáig folytatódik a büntetőrúgás és a hibázó veszít.
 
 
II.                STREETBALL
 
Ideje:              2010. augusztus 28. (szombat) 900 óra
Helye:            Győr, Barátság Park
 
A mérkőzés időtartama: 2 x 12 perc
- futóórával mérve
- 2 perc szünettel
- félidőnként 1-1 perc idő kérhető.
 
A lebonyolítás rendje:
A nevezett csapatok körmérkőzéssel döntik el a helyezéseket.
 
Egyéb szabályok:
A csapatoknál 3-3 fő tartózkodhat egyszerre a pályán.
A játék a félhivatalos szabályok szerint 3-3 ellen folyik. Cserélni a labda birtoklásakor lehet. A kezdő csapatról sorsolással a pályafelügyelő dönt. Minden egyes kosár után automatikusan a pontszerző csapat ellenfele kapja a labdát. Minden kosár és büntető egy pontot, a köríven kívüli dobás két pontot ér.
Újrakezdéskor ki kell vinni a labdát a hárompontos vonalon túlra, s ugyanott "kezeltetni" is kell az ellenféllel. Ahhoz, hogy egy csapat érvényes kosarat tudjon elérni, legalább ketten kell, hogy érintsék a labdát. A kosárlabdából ismert, a palánk alatti tartózkodás idejét korlátozó, úgynevezett három másodperces szabály ellenben itt nem létezik. Feldobás sincs, helyette a védekező csapatot illeti a labda.
Zsákolni többnyire tilos, ráadásul a palánktartó állvány és a védőszivacs nem számít a pálya tartozékának. Mérkőzésenként minden csapat egyszer kérhet időt, de az utolsó 2 percben egyszer sem. A támadó csapatnak 30 másodpercen belül dobnia kell (szándékos időhúzás esetén a pályafelügyelő az ellenfélnek ítélheti a labdát).
A megadott büntetődobást a játékidő után is el kell végezni. Amennyiben a mérkőzés a játékidő leteltekor döntetlen, úgy a "hirtelen halál" dönt. A kezdőcsapatot ekkor is kisorsolják.
Ha a faultolt játékos érvényes kosarat ér el, úgy az számít, és nem jár a szabálytalanságért büntetődobás. Dobás közbeni fault után – amennyiben nem ment be – mindig büntetődobás van. A büntető elvégzése után a labda mindig az ellenfelet illeti meg – függetlenül attól, hogy a büntetődobás bement vagy sem. A külön nem említett, egyéb kérdésekben természetesen a kosárlabdázás versenyszabályai a mérvadók.
 
 
III.             SAKK
 
Ideje:              2010. augusztus 28. (szombat) 900 óra
Helye:            Győr, Barátság Park
 
A lebonyolítás rendje:
Női és férfi egyéni versenyt rendezünk.
Svájci rendszerű formát rendezünk. Női játékos játszhat a férfiak között, fordítva a férfi játékos nem indulhat a nők között.
 
Játékidő:
15-15 perc gondolkodási idővel a Magyar Sakkszövetség, egyben a FIDE idevonatkozó rapid versenyszabályai szerint. A 2010. augusztus 27-i esti technikai értekezletig a szabályzatot az érdekelt csapatok megkapják, valamint a helyszínen kifüggesztjük.
 
Versenyzés:
A sakkversenyt országos versenybíró vezeti.
 
 
IV.              TAROKK
 
Ideje:              2010. augusztus 28. (szombat) 900 óra
Helye:            Győr, Barátság Park
 
A jelentkezések alapján várhatóan 5 asztalon folynak.
A verseny a klasszikus 20-as Paskievics szabályai szerint bonyolódik, dupla játék nélkül.
Az I-III. fordulók lebonyolítása  véletlenszerű sorsolással történik.
Egy forduló 50 percig tart, melynek végét jelezzük, és a folyamatban lévő parti az utolsó leosztás, ezután az asztaltitkárok a versenybíróságnak leadják a jegyzőkönyvet és kezdődik a következő forduló.
Az I-III. fordulóban az asztaloknál megszerzett helyezés alapján (1. hely 5 pont, 2. hely 3 pont, 3. hely 2 pont, 4. hely 1 pont, 5. hely 1 pont) a kapott pontokat összesítjük, ez adja ki a döntők előtti sorrendet (holtverseny esetén a nagyobb összegű nyeremény dönt), majd a döntőkben partik a végső sorrendet határozzák meg. A döntőkben mindenki tiszta lappal indul, tehát az eddig megszerzett pontjait nem viszi magával.
 
Annak érdekében, hogy az országrészenként ill. tarokk-körönként alkalmazott szokásokat egységesítsük, az alábbi néhány pontban ismertetjük a versenyszabályait:
 
Licitálás
A lehetséges licitek növekvő sorrendben a következők: három (1p), kettő (2p), egy (3p) és szóló (4p). Tartani csak akkor lehet, ha a játékos már előzőleg is licitált, valaki más ennek felülígért, és a megnövelt licitet még senki más nem tartotta. Aki hármat mondott annak az utána elhangzó kettőt tartania kell, kivéve ha az engedésre lehetősége van. Licitet engedni XX-as tarokk és nagy honőr birtoklása esetén lehet, akinek engedték a partit köteles trullt mondani, ha nagy honőrrel rendelkezik. A licitálást megnyerő az un. játékos kevesebb lapot is felvehet, ezzel növelheti a parti értékét.
Licitálni honőrrel lehet ill. a negyedik játékos honőr nélkül is licitálhat – ha előtte mindenki passzolt - un. próba, ha kapott honőrt köteles a partit lejátszani, hanem akkor nincs játék, de játék nélkül az alapjáték díját nem kell megfizetnie.
 
Versenyünkön az un. nagy honőrökre kötelező licitálni kivéve, ha az első körben előttünk már ketten licitáltak.
 
Invit
A versenyen a licitet nyerő játékos köteles partnerül hívni a tőle hiányzó legmagasabb tarokkal rendelkező játékost, általában a XX-ast.
 
Ettől eltérő eset az un. invit a XIX-re ill a XVIII-ra.  Az invitet fogadó játékos az invit természete alapján köteles meghívni az invitet adó játékost partneréül a XX-as ill. a XX-as és a XIX-es tarokkok hiányában is. Invit fogadása esetén a XX-as hívására nincs lehetőség.
 
Skartolás
A játékosok a skartolás során ugyanannyi lapot fektetnek amennyit a talonból kaptak.
Tilos letenni a XX-as tarokkot, és bármely királyt.
A felvevő skartja a játékos-pár, a többieké az ellen-pár pontjaihoz számítandó.
 
Partnerhívás
 
A liciten elnyert lapok skartolása után a felvevő bejelentheti a tarokk-számát, partnert hív, figurát mond be és passzol. A következő játékosok sorrendben tarokk-számot mondhatnak be, partit kontrázhatnak, rekontrázhatnak stb., új figurát mondhatnak be vagy az előzőleg bemondottakat kontrázhatják, a kontrázottakat rekontrázhatják stb.
 
 
 
Egy mondatos szabályok:
 
Csak egyéb tarokkot szabad partnerül hívni, honőrt nem.
Tarokk-szám: A 8 vagy 9 tarokk bemondása lehetőség, kivétel, hogy a pagát ulti és a volát bemondója és kontrázója köteles bemondani az esetleges tarokk-számát. A tarokk úriemberek játéka!
A parti kontrázása után minden további bemondás az ellenpár részére szól a parti rekontrázásáig.
A partnerül hívott játékos, ha nagy honőrrel bír köteles trullt mondani.
Volát esetén a négy király bemondva csak akkor értékelhető, ha azt a volátot mondó játékos partnere előzőleg mondta be, ellenkező esetekben ill. csendben nem díjazható.
A csendes trull díjazható csendes ill. bemondott volát esetén is.
 
A versenyes értékelhető figurái:
 
1.      Parti a licitálás ill. a felvétel alapján
-         hármas 1p.
-         kettes 2p.
-         egyes 3p.
-         szóló 4p.
2.      Volát csendben a parti értékének 3-szorosa, bemondva a 6-szorosa.
3.      Trull csendben 1p, bemondva 2p.
4.      Négy király csendben 1p, bemondva 2p.
5.      Pagát ulti csendben 5p, bemondva 10p.
6.      XXI fogás csendben 21p, bemondva 42p.
 
 
V.                 TEKE
 
Ideje:             2010. augusztus 28. (szombat) 900 óra
Helye:            Győr, Serfőző dűlő 1., Gurító söröző tekepályája
 
A verseny egyszerre két automata tekepályán zajlik, 10 teli, 10 tarolás, majd pályacsere, és ismét 10 teli, 10 tarolás.
 
 Értékelés a legtöbb ütött fa alapján történik, egyenlőség esetén a jobb tarolás dönt. Ha ez is megegyezik, a kevesebb üres gurítás dönt.
Sportcipőt mindenki köteles magával hozni.
                 
                 
 
VI.              LÖVÉSZET
 
Ideje:              2010. augusztus 28. (szombat) 900 óra
Helye:            Győrszentiván, Erdész-Vadász Lövészklub Lőtere
                        ( Autóspihenő mellett)
 
 
A lebonyolítás rendje:
 
Versenyszámok:
 
50m.  bukó cél                                  5 értékelt lövés/ 2 próba/
Futó cél / lassú, vaddisznó / 6 értékelt lövés / 2 próba/
 
Általános szabályok:
Csak a lőtér által biztosított 022-es kaliberű (futócél  és álló cél lövésre alkalmas távcsöves) lőfegyver  és lőszer használható. Mindkét számban egyéni (ffi és női), csapat (ffi és női 3 főből álló csapat) versenyt hirdetünk.
1 köregység = 1 pont.
A lövési sorrendet a technikai értekezleten határozzák meg.
 
 
VII.           A VÁLLALATOK (CSOPORTOK) KÖZÖTTI PONTVERSENY
 
Az egyéni versenyben a legjobb nyolc versenyző, a csapatversenyben a legjobb nyolc csapat pontot szerez.
- az első helyezett                9 pontot
- a második helyezett           7 pontot
- a harmadik helyezett          6 pontot, stb.
- a nyolcadik helyezett         1 pontot.
- fociban a negyeddöntő kieső 4 csapata 1-1 pontot kap.
 
E pontok vállalatok szerinti összesítése adja meg a csapatverseny sorrendjét.
A vezető versenybírók ítélik meg a versenyzők közti vitás kérdéseket első fokon a verseny színhelyén.
 
A szervező bizottság elnökéhez lehet fordulni, ha a vezető versenybíró döntésével a versenyző nem ért egyet. A szervező bizottság elnöke a felek meghallgatása után dönt, a döntés ellen fellebbezésnek nincs helye.
 
Győr, 2010. 06.29.                                            Szervező Bizottság

 

© 2024 Forestpress. All Rights Reserved.