Piackutatások bizonyítják, hogy nem csak Magyarországon, de a világon általában az egészséges étkezésre való törekvés az egyik fő fogyasztási trend. Mindezek ismeretében meglehetősen érdekes, hogy a már önmagában is gyógyító és betegségmegelőző, kiváló minőségű magyar fajtamézek a hazai fogyasztásban mennyiségileg kis szerepet töltenek be. Magyarországon az 1 főre jutó mézfogyasztás 0,4 kg/fő/év, ami a legfontosabb exportpiacunkon, Németországban ennek közel a háromszorosa: 1,1 kg/fő/év. Sajnálatos módon nem használjuk ki a hazánkban megtermelt fajta-mézek széles palettája által nyújtott változatos felhasználási lehetőségeket és a hazánkban megtermelt méz közel 80%-a kerül ki exportra.
Felmérésünkben arra a kérdésre, hogy a méz milyen szerepet tölt be a táplálkozásukban a fogyasztók többsége úgy válaszolt, hogy nem egyszerűen édesség, hanem annál sokkal több: táplálkozásuk fontos eleme, ami szinte minden szükséges anyaggal ellátja szervezetüket. Összehasonlítva a világ többi országában forgalmazott mézzel, a magyar akácméz íze és összetétele a legjobbak közé tartozik. A magyar fogyasztók hagyományos árérzékenységük miatt sajnos sokszor előnyben részesítik az olcsóbb, de kevésbé megbízható mézeket a bár drágább, de bizonyíthatóan Magyarországról származó termékekkel szemben, ezen kellene marketingkommunikációval változtatnunk. ÁRVANÉ VÁNYI GEORGINA
2009. április 23. A méhek ajándéka szinte minden kultúrában jelen van és volt, nemcsak élelmiszerként, hanem gyógyhatású anyagként, roboráló szerként, illetve általános immunerősítőként.