2010. május 27-e és 29-e között tartják az Erdőpedagógiai Szakmai Műhely
elnevezésű rendezvényt, amelynek keretében a Mecseki Erdészeti Zrt.
Mókus Suli Erdészeti Erdei Iskola fennállásának 15. évfordulóját
ünneplik. A szakmai továbbképzést elsősorban a megye környezeti neveléssel foglalkozó pedagógusai és erdei iskolai oktatói számára tartják, de Adorján Rita, az erdei iskola vezetője elmondta, hogy nem csak pedagógusok részvételére számítanak, hanem bárkire, aki szeretné megismerni ezt az erdőpedagógiai módszert.
A helyszín a Hetvehely közvetlen közelében, a Sás-völgyben található Erdő Háza, a Mókus Suli Erdészeti Erdei Iskola új szálláshelye és foglalkoztató helyszíne, amelyet nem véletlenül választottak ki, mivel a környezetvédelem és a fenntarthatóság az oktatóközpont minden tevékenységében jelen van. A házat napkollektor, napelem és aggregátor működteti, a vizet ásott kútból nyerik. Ezért az itt tartózkodók ennek ismeretében használják a házat oly módon, hogy minél kevesebb felesleges energia használódjon el.
Az előadások mellett izgalmas terepi programok keretében ismerkedhetnek meg a résztvevők a környék természeti és kultúrtörténeti értékeivel.
Az erdei iskola környezeti nevelési programját a Nemzeti Alaptanterv (NAT) és a kerettantervek ismeretében állították össze a terepi adottságokhoz igazítva, melyek a kooperatív tanulásra és a kompetenciafejlesztésre épülnek. Az erdei iskola tanulásszervezési módszereinek megvalósulását megismerő, mozgósító, alkotó, élményszerző, játékos feladatok teszik lehetővé. A képzések során ezekkel a módszerekkel ismerkedhetnek meg a résztvevők, továbbá betekintést kapnak egy minősített erdei iskola programjának összeállításába és megvalósításába.
A rendezvény kiemelkedő jelentőségű, hiszen a természet napjainkban sok - főleg városi - gyermek számára csupán hétvégi kirándulás, vagy a nyári táborok színhelye, mindennapi életükhöz semmi köze sincs. A természetközpontú nevelés feladata, hogy lehetőséget és segítséget biztosítson gyerekek számára, hogy megtapasztalhassák, megismerhessék és megszerethessék a természetet, hogy értékrendjükbe valós súlyának megfelelően, tehát alapvető értékként épüljön be. Az erdei iskola tanítás-tanulási módszer jellemzője, hogy itt a gyerekeké a főszerep: a tanár csupán irányítja munkájukat, szükség esetén segítséget ad, de végig háttérben marad. Az ilyen típusú pedagógiai munka, bár talán kevésbé látványos, az oktatótól lényegesen magasabb szakmai és pedagógiai tudást, rengeteg háttérmunkát, felkészültséget igényel.