Üldözőbe veszik a quadokat (FigyelőNet)

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív
 
2007. május 7.
Törvénymódosítás készülhet a természetvédelmi területen gépjárművel – főleg motorokkal és quadokkal – kárt okozók ellen: a szankciókat nem szigorítanák, az azonosítás, elfogás és feltartóztatás szabályai változnának. A Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium (KVM), a Környezeti Tanácsadó Irodák Hálózata, valamint a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE) képviselői megbeszélésükön egyetértettek abban, hogy a védett természeti területeken – az engedéllyel használt járművek kivételével – tilos mindenfajta gépjármű használata.
Megállapították, hogy a tilalom megszegőivel szemben alkalmazható szankciók megfelelőek, de amelyek azonban elfogás nélkül nem alkalmazhatók. Úgy vélték: ki kell dolgozni a feltartóztatás és az elfogás jelenleginél hatékonyabb és eredményesebb végrehajtásának törvényi módszereit és feltételeit, majd annak alapján kell módosítani a Természetvédelmi Őrszolgálat működését megalapozó törvényt.
Egyetértés volt abban is, hogy a módosítás alatt álló erdőtörvényben és a hozzá tartozó végrehajtási rendeletben, pontosítani kell a gépjárművek erdőben történő használatának rendjét. A megbeszélés résztvevői felkérik a helyi önkormányzatokat, hogy ott, ahol a lehetőség adott, jelöljenek ki területet a gépjárművek (különösen a motorkerékpárok és a quadok) jogszerű és a természetet nem károsító használatának elősegítésére.
A megbeszélés valamennyi résztvevője szerint erősíteni kell a gépjárművek vásárlóinak, használóinak tájékoztatását, fel kell hívni figyelmüket arra, hogy a járművek még csökkenő környezeti ártalma is károsítja a természetet. Egyúttal felhívják a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium illetékeseinek figyelmét arra, hogy megoldatlan az 50 köbcenti alatti motorkerékpárok és a quadok (ATV-k) rendszámmal történő ellátása.
Figyelembe véve, hogy az érintett gépjárművek forgalomba helyezését műszaki vizsgának kell megelőznie, elengedhetetlennek tartják a rendszám alkalmazását valamennyi gépjárműnél, hiszen e nélkül beazonosíthatatlan a természetkárosítás felelőse, ezen kívül megállapíthatatlan, hogy az adott jármű megfelel-e a biztonságos közlekedés feltételeinek.

© 2024 Forestpress. All Rights Reserved.