2007. szeptember 25.
A környezetvédelmi tárca szerint a jövőben az oktatás szerves részévé kell válnia a környezettudatos nevelésnek - jelentette ki Fodor Gábor. Ennek érdekében a minisztérium pluszforrásokat kíván biztosítani az erdei iskolaprogram megerősítésére, illetve lehetségesnek tartja a környezetvédelem tantárgyszerű megjelenítését a közoktatásban. Mindezt a környezetvédelmi tárca vezetője a Természet- és Környezetvédő Tanárok Egyesületének (TKTE) konferenciáján mondta Egerben. Ez utóbbi természetesen az Oktatási Minisztérium kompetenciája, vagyis tárcaközi egyeztetést igényel - tette hozzá. Fodor Gábor hangsúlyozta, hogy a környezettudatos nevelés ma is a Nemzeti Alaptanterv része, ám ezt nem tartja elegendőnek.
A környezetvédelem tantárgyszerű oktatásához várja az olyan civil szervezetek javaslatait is, mint a TKTE - közölte a politikus. A TKTE azért tarja fontosnak a "fenntarthatóságra oktatás" tantárgyszerű bevezetését, mert ma ez csupán általánosságban szerepel az iskolák oktatási programjában. Vagyis személyfüggő, hogy miként hívják fel a környezet fenntarthatóságára a gyermekek figyelmét - mondta Gulyás Pálné, a TKTE ügyvezető elnöke. A számon kérhető ismeretanyagot tartalmazó tantárgybevezetésének egyébként adottak a törvényi és szakmai feltételei - fűzte hozzá.
A Pro Natura-díjas pedagógus úgy vélekedett, hogy az emberiség csak a gyermekek, az ifjúság környezettudatos szemléletének kialakításával kerülheti el az ökológiai katasztrófát. Ezért volna szükséges már az óvodától a környezetvédelem oktatásának bevezetésére - mondta Gulyás Pálné.