Hajtányhajrá a síneken (Heves Megyei Hírlap)

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív
 
2011. június 3. - SZILVÁSVÁRAD Milliárdos tervek az idegenforgalom fejlesztéséért Ritka vendégek Szilvásváradon. A francia turistacsoport tagjai lovasfogatokon utaztak ki a méneshez, s örömmel fotózták az állatokat
Készülnek a nagy tervek Szilvásváradon. Az önkormányzat az Állami Ménesgazdasággal közösen már kidolgozta a lovasközpont kialakításáról szóló elképzeléseit A putnoki vasút mellett fekvő településeket bevonnák az üresen álló pálya hasznosításába: Csokvaományig vasúti hajtányon utazhatnának a turisták. Az Egererdő Zrt.-nek két nagyszabású programja is fut: a szabadtéri erdei múzeum és az erdei iskola fölújítása, illetve a kisvasút modernizálása. A Bükki Nemzeti Park sem tett le róla, hogy bemutassa a hegység szépségeit, amelyen át egy régiós kerékpárút is vezetne.
Lovasközpont, kamionparkoló, western lovaglópálya, kézi hajtányok a putnoki vasútvonalon. Néhány a tervezett fejlesztések közül, amik maguk után húzhatják Szilvásvárad és a térség idegenforgalmának szekerét.
- Az előző ciklusban nagyjából rendbe tettük azt, amit lehetett: a gondozási központot, az iskolát, az óvodát, az egészségházat, az utakat és a közműveket. Mivel javarészt az idegenforgalomból élünk, ezért a következő időszakban a turisztikai fejlesztésekre koncentrálunk. Nagy lendületet és új minőséget hozott a két négycsillagos szálloda megépülése. Velük együtt új szolgáltatás is született: a bob- és a sípálya. Az a célunk, hogy minél több vendég érkezzen ide, minél inkább kitoljuk a szezon határait, ehhez pedig programok és létesítmények kellenek - sorolja Szaniszló László, Szilvásvárad polgármestere a lipicai ménesre csodálkozó külföldiek mellett. Elmeséli, mindenkire nagy hatással volt az 1984-ben Szilvásváradon rendezett Fogathajtó Világbajnokság, éppen ideje tehát, hogy a kornak megfelelően átalakítsák az Állami Ménesgazdaság lovasstadionját.
- Ha sikerül kiemelt programként elfogadtatni a beruházást, akkor a nemzetközi viadaloknak megfelelő talajt kap a versenypálya. A lelátókon kialakítunk VIP- és sajtószektort, a nézőtér egy részét befednénk. Biztosítanánk területet a lovasboxoknak, parkolót a kamionoknak és a vendégeknek - teszi hozzá. - Szükség van még egy kijelölt pályára a maratonhajtáshoz, valamint a fedeles lovarda felújítására is. A centrum otthont tudna adni a díjlovaglástól az ügetésen át a westernlovaglásig minden szakágnak, továbbá a kerékpáros, kutyás rendezvényeknek, koncerteknek, egyéb programoknak is. Ötletekből nincs hiány: ha már Szilvásváradig jár a vonat, s megvan a pálya Putnokig, nem szeretnék, ha az enyészeté lenne az ország legszebb fekvésű vasútvonala. Igaz, tavaly az eső miatt több helyen rádőlt a hegyoldal, s csak körülbelül egymilliárd forintból lehetne megtisztítani és visszaállítani a bezárás előtti, már akkor is rossz állapotot. További milliárdok kellenének, hogy a pályát alkalmassá tegyék arra, hogy a motorkocsik megfelelő sebességgel vigyék az utasokat. Inkább a burgenlandi drezinához hasonló hajtánypályává alakítanák a könnyen rendbe tehető, Szilvásváradtól Csokvaományig vezető, körülbelül 16 kilométeres szakaszt.
Erre persze még a többi településnek is rá kellene bólintania, a nagyvisnyóiak beleegyeznének, a borsodiak most ismerkednek az elképzelésünkkel. A MÁV-nál viszont életképes ötletnek tartják a hajtányokat, gondot okozhatnak viszont a Nemzeti Közlekedési Hatóság előírásai. Nagyvisnyónál van egy fénysorompó is, ott is meg kell oldani a biztonságos átkelést - sorolja a nehezítő körülményeket Szaniszló László. Átmegyünk a szilvásváradi vasútállomásra, ahonnan a hajtányok indulnának.
Idáig jönne az egri vonat - mondja -, innentől a 2,4,8, esetleg 12 személyes hajtányok mehetnének tovább. Kialakítanánk számukra megállóhelyeket, ahol programok várnák az utasokat. Például meg lehetne nézni a lovakat, a bányákat. Visszafelé buszok szállítanák a kirándulókat, de lehetne jönni kerékpárral is. Tóth Balázs    

Erdei múzeum és kerékpárút
AZ EGERERDŐNEK két nagyszabású programja is fut a turizmus fellendítésére: a szabadtéri erdei múzeum és az erdei iskola fölújítása, illetve a kisvasút modernizálása. A Nemzeti Park nem tett le róla, hogy kiépítsen a hegységen át vezető régiós kerékpárutat.

A vendégeknek el is kellene jutniuk a környékre
ELENGEDHETETLEN az Útfelújítás - közli SZANISZLÓ LÁSZLÓ, mivel a Szilvásváradra érkező vendégek csaknem mindegyike autóval vagy busszal jön. A község azon kevés települések közé tartozik, ahol a válság idején is bővült a vendégforgalom. Ez annak köszönhető, hogy az egyik hotel ebben az időszakban nyitotta meg kapuit. Bíznak abban, hogy idén is növekedés lesz.







© 2024 Forestpress. All Rights Reserved.