A vállalatvezető a tulajdonos vagyonkezelő kedvező határozatára számít, hiszen a projekt kétharmad részben már elkészült, és veszteség lenne félbehagyni.
A Gyöngyös és Lajosháza közötti kisvasutat a 2006-os nyári árvíz olyan súlyosan megrongálta, hogy a teljes szakaszon le kellett állítani a közlekedést. Az erdészet előtt három lehetőség állt: magára hagyja, felszedi vagy felújítja a pályát. Az első kettőt elvetették, de a harmadikat sem találták kielégítőnek, ezért úgy döntöttek, nemcsak rendbe teszik, hanem három és fél kilométerrel meg is hosszabbítják. A munkákra eddig mintegy háromszázmillió forintot költöttek: megújult az elmosott pálya, a friss vonalon öt híd és három áteresz épült, valamint jelentős földmunkákat végeztek. A maradék százötvenmilliós forrásból a talpfákat és a síneket szeretnék lefektetni.
A hosszabbításra kiszemelt rész egyébként a gyöngyössolymosi Szalajkaházig tart. Pallagi László tavasszal azt mondta lapunknak, nem kapott olyan jelzést, hogy az ÁPV utódaként működő Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. nem fizetné ki a támogatás harmadik részletét. Ha minden a tervek szerint alakul, jövő tavasszal már utazhatunk a kisvasút új vonalán. LMA
Kedvező döntésre vár a Lajosházi Kisvasút (Magyar Hírlap)
- Főszerkesztő
- Hazai erdei vasutak
- Találatok: 1387
2008. május 24. - „Júniusban hozhat döntést a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. arról, hogy a hiányzó százötvenmillió forinttal támogatja-e vagy sem a Gyöngyös és Lajosháza között futó kisvasút meghosszabbítását" - mondta csütörtökön lapunknak Pallagi László, az Egererdő Erdészeti Zrt. vezérigazgatója.